i

lm

Wat een vervelende situatie. Als ik je verhaal zo hoor klinkt het niet alsof hij je verdient. Je verdient zo veel beter dan een jongen als hij. Zou je echt weer een relatie willen met een jongen die je via whatsapp liet weten dat hij het uit wilde maken?

Ik snap heel goed dat je erg moeite mee hebt en veel aan hem denkt, maar dat slijt. Ik raad je aan om geen contact meer te hebben met hem en ookal komt hij terug met ‘‘Het spijt me, ik heb een vergissing gemaakt’’ dannog raad ik je aan om niet opnieuw iets met hem te nemen. Wat hij een keer flikt, kan hij twee keer doen. Maar dat moet je zelf weten, jij kent hem en ik niet, natuurlijk. Ik oordeel alleen vanuit wat je verteld hebt.

Maar ja, sneller vergeten… Veel dingen doen die jij leuk vindt? Met vriendinnen uitgaan, filmavondjes en al. Misschien een dat een andere jongen leren kennen het sneller over laat gaan? Dan bedoel ik niet gelijk weer daten nu je nog liefdesverdriet hebt, maar eens met leuke jongens praten en je realiseren dat je vorige vriend niet de enige jongen is, zou kunnen helpen.

Succes en sterkte, in elk geval.

^Eens

Daarbij; het is nog geen maand geleden, gun jezelf wat meer tijd en zoek hem niet meer op. Ook niet voor een liedje of om een andere reden, laat hem maar. Hij is er kennelijk niet aan toe en daarbij is het ook niet goed voor jou om zo door te gaan.

Niet hopen op ‘dat hij het gaat beseffen’, maar je tijd steken in andere dingen die er wel toe doen.

Afstand houden is mijn advies, dit is beter voor jou en voor hem. Dit geeft jullie beide ruimte om te denken. Als je vrienden wil blijven met hem, neem dan contact met hem op als je voor jezelf zeker weet dat je zonder hem kunt leven. Hij heeft het uitgemaakt met een reden dus de kans is heel groot dat die reden er ook nog zal zijn als jij contact met hem blijft zoeken. Je zult jezelf dan keer op keer pijn doe als blijkt dat de reden er nog steeds is. Zo kom jij niet verder en los van hem. Door geen contact met hem op te nemen komt hij erachter hoe het leven is zonder jou en gaat hij denken. Nu ben jij nog steeds op de achtergrond aanwezig en weet hij ook niet wat het is om jou te missen. Zonder contact moet hij je wel missen en gaat hij ook echt nadenken over zijn beslissing.
Ik weet dat het erg moeilijk is maar geef jezelf ruimte om te denken. Mijn ex leek ook voor mij mijn grote liefde maar als ik nu (3 jaar verder) terug kijk vraag ik me echt af waarom.

ps. Vraag jezelf ook af of het de moeite waard is om iemand terug te krijgen die op deze manier je hart breekt. Je verdient respect, iemand die het recht in je gezicht zegt en met een gesprek het beëindigd. Je verdient er een uitleg bij.