I wanna be made!

hee allemaal,
misschien dat dit overkomt als gezeur, maar k kan echt niet langer tegen mezelf en wil erg graag veranderen. Alleen weet ik niet precies hoe ik dat moet aanpakken…
Ik ben altijd erg stil enzo en weet nooit zo goed waar k over moet praten met iemand, ook moet k altijd behoorlijk lachen als iemand ook maar íets grappigs zegt. (daar erger ik me echt aan)
ik heb ook niet het idee dat mensen vrijwillig met me omgaan, en dat zou k graag willen veranderen…

Ik hoop dat jullie misschien tips hebben hoe ik dit aan kan pakken…
alvast heel erg bedankt (:

één woord: doen.

Gewoon, doen… kan er niets meer van maken. Zo heb ik het ook geleerd. :slightly_smiling_face:

probeer mensen aan te spreken!
bedenk bijvoorbeeld van te vore wat je wilt gaan zeggen, waar die ander ook in is geinteresseerd. en over dat lachen, vind je dat zelf irritant of anderen?
dat begrijp ik niet helemaal :S
ik hoop dat dit je wat helpt…

nouja, over dat lachen,
k moet dan de hele tijd giechelen enzo, en dan praat k helemaal niet mee omdat k zodra k wat probeer te zeggen weer rare giechelgeluidjes ga maken…
k vind t zelf iritant, maar anderen vinden me volgens mij ook nogal een iritant kind dat niks te zeggen heeft…

Zoals hierboven staat, doen!

Wat weerhoudt jou ervan om te zijn zoals je zou willen zijn? :]

ik dacht dat dit een topic was over dat programma ‘made’ op mtv. ;p

maar ontopic: Hoe weet je dat je mensen je een irritant kind vinden? En waarom denk je dat mensen niet met je om willen gaan? Dat denk je, je wilt te graag leuk gevonden worden, dat je dat gaat denken. Maar dat is helemaal niet zo! Er zijn vast mensen die jou een leuke meid vinden. Dat moet je ook van je zelf gaan denken! dat maakt het een stuk makkelijker. niet te negatief zijn over jezelf.

Haha ik moet ook altijd lachen als iemand een grapje maakt, ook als het niet tegen mij is x]
Beetje genant

Maar ehm
Ik heb wel een beetje hetzelfde, maar ik wil niet veranderen. Als die mensen je niet accepteren zoals je bent, wil je ze toch niet als vrienden hebben?
En probeer anders met mensen te praten die je wel mag/die jou wel mogen. Bouw je vanzelf meer vriendschappen op.

ik heb ook een constant gevoel dat als ik ongelukkig ben, dat ik dan veel gelukkiger zal zijn als ik anders ben.

OT; gewoon doen. :]

ik heb ook wel eens het gevoel dat ik niet zo leuk ben om mee te praten of zo…
en dat er dan dingen zijn waar ik niet over mee kan praten. Maar ik denk dat als jij jezelf echt wil veranderen je eerst met kleine dingen moet beginnen, en dan gewoon steeds verder veranderen. Je moet gewoon de persoon zijn die jij wil zijn.

bedankt voor de reacties :slightly_smiling_face:
ik probeer het ook wel te doen,
hopelijk dat het met de hulp van het mooie lenteweer gaat lukken…
thnx in ieder geval

Ga ergens werken waar dat verplicht is.

Niet weten waarover je moet praten… je hoeft niet altijd ergens over te praten maar als je van die rare stiltes krijg kijk om je heen. bijv weer, school, liefde of iets wat er op dat moment om je heen gebeurt. Je klinkt een beetje als mij toen ik 15 was :slightly_smiling_face: was ook vrij stil etc. Maar je moet zo zien waarom zouden mensen van je houden als je niet van jezelf houd? Dus als je meer zelfvertrouwen krijgt dan zit je ook beter in je vel en kan je makkelijker gesprekken aan knopen :slightly_smiling_face: Mij heeft het erg geholpen om nieuwe kleren te kopen, wat meer vrienden te zoeken (eventueel gewoon in de klas tegen iemand gaan praten ofzo of in de pauze) werkt best goed ^^. Zoek gewoon iemand met ongeveer zelfde intresses :stuck_out_tongue:

minder onzeker zijn over jezelf. wrs kennen die mensen je niet eens ipv dat ze je een irritant kind vinden. vroeger dacht ik ook dat niemand me moest aan het begin van het middelbaar maar het bleek dat ik gewoon verwachtte dat iedereen me meteen leuk zou vinden, maar het duurt nu eenmaal even voordat vriendschap ontstaat. je moet gewoon met de mensen praten, maakt niet veel uit over wat. praat bv na de les met iemand over de les, of bv tijdens gym kan je over sporten praten enzo. je moet wel proberen mensen hun interesses te achterhalen want als je alleen maar over de lessen blijft praten wordt dat ook saai. geef het ook niet op als de mensen niet meteen in je armen vliegen. dring ook niet te hard aan bij mensen als ze bv al in een heel gesprek verwikkeld zijn. gewoon kalmpjes aan doen en dan vlot het wel uiteindelijk.

Gespreks onderwerp!
ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik ben altijd heel druk met van alles bezig, school, sporten, stage, werk, autorijden etc. en daarbij ben ik heel lomp!
ik maak altijd van alles mee, en dat vertel ik dan aan mij vriendinnen, collega’s etc.

Bijvoorbeeld, weetje wat ik gister had! ik stond in de rij bij de kassa, zegt een vrouw achter me ineens ‘‘hou jij van koeien?’’ whaaaaaaaa, ik dacht echt zie ik er uit als een koeien liefhebster ofzo?
en dan komen mijn vriendinnen meestal ook met hilarische verhalen wanneer ze in de rij staan bij de kassa, en dan kan je lekker dubbel liggen met z’n allen =)

dit is maar een voorbeeldje, maar dat soort dingen kom je overal tegen, en als jij altijd met dat soort verhaaltjes aankomt, vinden je vriendinnen het vast leuk om naar je te luisteren :wink:

Het is maar een tip!

Verstand op nul.
En gewoon praten… over je eigen ervaringen of over wat jij vind.

En dat lachen,
gaat vanzelf over, heb ik ook gehad zodra je spontaner word verdwijnt t, want dan kan jij die grappige opmerkingen ook maken :stuck_out_tongue:

ook wat het lachen betreft: ik vind niet dat je daar zo hard op moet focussen. ik vind dat mensen die vaak lachen juist sympathiek zijn dan mensen die nooit lachen.

Een baantje zoeken waar je veel met mensen omgaat misschien?
Ik werd er volgensmij wel spontaner door :grinning: