i Tjing

ik doe dus al een tijdje i Tjing.
Ik heb op de meeste vragen hele positieve feedback gekregen, maar ik zou niet weten voor hoever dit waar is. Heeft iemand goede/ slechte ervaring met de i Tjing?

Geen idee wat het is…?

whut?

i Tjing is een oud Chinees orakelboek dat bestaat uit 64 hexagrammen met allen een eigen betekenis, die antwoord geven op je vraag. als je bijv met 3 muntjes gaat gooien, en je gooit 3 x kop moet je een lange streep tekenen. als je daarna 2x munt en 1x kop gooit betekent dat dat je (onder de lange streep) twee kortere streepjes moet tekenen. dit doe je 6x zodat je een hexagram hebt. Dit hexagram zou dan antwoord geven op de vraag die je aan jezelf hebt gesteld.

best ingewikkeld haha, maar is het zo een beetje duidelijk?

Ik denk niet dat je op Girlscene veel meiden gaat vinden die al van de Yijing gehoord hebben, laat staan er ervaring mee hebben. Ik heb er zelf wel over geleerd, maar nooit geprobeerd ofzo dus ik kan je verder niet helpen. Ik denk dat je beter op google kan rondzoeken!

ik heb eigenlijk alleen een keer een stukje over de i tjing in me geschiedenis (of levensbeschouwing?) boek zien staan maar verder heb ik er nog nooit iets over gehoord ofzo… ik denk dat het wel een beetje zou werken maar denk niet dat alles zou kloppen. misschien dat je t ff kunt googlen ofzoiets?? x