i need your help

he meiden. ik heb jullie hulp echt even nodig. het zit namelijk zo;
ik heb 4 hele goede vriendinnen. en we doen altijd leuke dingen met zn ALLEN.
maar nu opeens zouden die 4 vriendinnen met zn vieren morgen op stap. naar een kroeg waarvoor je 16 moet zijn. en ik ben de enige die 15 is. En toen werd mij even mede gedeeld dat ik beter niet mee kon. terwijl het makkelijk kan.
want een vriendin van mij is er zo vaak ingekomen terwijl ze 15 was.
maar goed dat was dus echt een rotstreek van hun alle 4.
en op school deze week deden ze ook niet bepaald meer aardig tegen mij dus ik voelde me echt nogal kut enverdrietig. daarom heb ik vandaag met 2 van die vriendinnen gepraat dat ik het niet snap en dat het nergens op slaat…
en nu vragen ze weer of ik mee wil. en ik heb de hele tijd gezegd… als ze dat nog vragen dan zeg ik nee want als het zo moet hoeft het voor mij niet meer.maar ik zit toch een beetje in dubio… ze hebben alles uitgelegd en ik snap hun nu wel ze willen geen problemen omdat ik 15 ben enzo. maarja. wat zoudenjullie doen in mijn situatie?
please help me hihi.

Moet je zelf weten, als je er niet inkomt is het je eigen probleem.

Naja ik snap ze opzich wel want als jij niet binnen kan komen , dan kunnen ze jou niet alleen laten. Ik zou niet meegaan en gewoon wachten tot je 16 ben je kan ook andere dingen doen met hun.

Ik heb dat ook met mijn vriendinnen. Ze zijn allemaal al 16 of ouder en ik ben 15. Ze vragen me wel altijd mee en ik kom er ook altijd in. Je kan het proberen en als je dan niet binnenkomt ga je gewoon wat anders leuks doen met andere mensen gewoon wat drinken.