I need to talk about ittt

Hallo lieve meiden,
ik aarzel een beetje bij het maken van dit topic, maar I need it.

Ik probeer het kort te houden…

Ik ben nu 20 en ik kamp sinds mn 15e met darmproblemen. ik heb hierdoor best veel angst gehad in sociale contacten. maar toen ik 18 werd ging het helemaal mis. ik had zoveel klachten en was zo ziek dat ik ecth niks meer kon. ik heb 2 jaar lang thuis gezeten. en ben soms weken mn kamer niet uit gegaan. ik ging niet meer naar school en was alleen maar thuis. ik wou me echt afzonderen omdat ik niet met mijn pds kon omgaan.

Ik heb sindsdien helemaal geen vrienden meer. Ik ben een heel vrolijk, spontaan en sociaal persoon. ik had nooit moeite met het maken van vrienden en had echt heel veel vrienden. Ik kon gewoon niet uit mn modn krijgen dat ik pds had. ik schaamde mij er zo erg voor dat ik niemand wat heb verteld. nog steeds weet niemand waarom ik zolang niet op school kwam.

Vooral hierdoor ben ik al mijn vrienden kwijt. nu 2 jaar later. Ben eindelijk weer mezelf en lukt het mij om met mijn klachten om te gaan en heb ik een fulltime baan. ik begin in september met mijn opleiding en ga al mijn dromen waarmaken.

Wanneer ik meer dan 40 uur werk en sommige ook nog heel druk ben met projecten en vrijwilligerswerk etc lijkt het alsof ik mijn problemen nooit heb gehad. ik vergeet het gewoon. maar zodra het weekend is en van vrijdagavond tot zondagavond vrij ben, komt alles binnen en voel ik me heel ellendig. ik voel me vooral alleen. ik wil leuke dingen doen, maar heb gewoon niemand.

ik heb mij over mijn trots gezet en ben gewoon contact gaan zoeken met mijn oude vriendinnen. ik dacht ik ga gewoon een stap zetten maar tevergeefs.

up

Misschien andere hobby’s zoeken? Op een sport gaan? Online vriendschappen maken?

En niet zo ongeduldig, ‘s nachts zitten er veel minder mensen op Girlscene. :’)

Ik denk dat het vanzelf komt wanneer je weer met een opleiding begint. Dan krijg je contact met klasgenoten en er zullen vast en zeker ook vriendschappen uit voort komen.

Als je niet tot september kan wachten kan je misschien activiteiten zoeken voor in het weekend. Daarbij zie ik best vaak topics op Girlscene van mensen met een soortgelijk probleem, dus via het forum kan je misschien ook nieuwe contacten leggen.

dat is wel een handige tip!

Online vrienden zoeken! Ik weet niet waar je in de buurt woont maar anders wil ik ook best een ‘‘onlinevriendin’’ worden.

ik heb eigenlijk nog maar 2 vriendinnen en ze laten mij beide het laatste halfjaar zo enorm zitten.

ik voel me gewoon super alleen. Ik shops zelfs in mn eentje

up

ten eerste super goed gedaan meid. iedereen heeft wel eens iets maar sterker en beter terug komen daar gaat het om. en wat betreft je vrienden… de wereld is vol met mensen die ook op zoek zijn dus zo probleem is dat niet.

er zijn in girlscene meerdere topics voor mensen die whatsapp/sport motivatie/uitgaan/afspreken enn enz vrienden zoeken. je kan daar gaan reageren en voordat je weet heb je meer dan genoeg leuke meiden :slightly_smiling_face: succes

btw je mag mij ook noten :wink:

up

Ik heb hetzelfde en ik ken de schaamte die je ervoor voelt. Verder kan ik je denk ik niet echt verder helpen, misschien via werk en school nieuwe contacten maken ?En je oude vriendinnen vertellen dat het echt moeilijk voor je was, hopelijk tonen ze begrip

Veel succes !