I Need Help.. (m'n vriend & zij)

Ik heb een probleempje dames, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Mijn vriend had een hele goede vriendin met wie hij erg close was. Toen ik haar leerde kennen (alweer 4 jaar geleden) mocht ik haar gelijk al niet. Ze was zo tuttig, overdreven, probeerde alleen maar zelf aan het woord te komen, te snoezig en zo nep. M’n vriend heeft toen steeds meer afstand van haar genomen omdat ik haar echt niet kon uitstaan en omdat zij zijn vriendin wel leek :S. Nu, 4 jaar later, heeft zij met de broer van mijn vriend. En nog steeds doet ze zo plakkerig bij mijn vriend. Waar ik dus echt niet tegen kan! ik heb het met m’n vriend en zijn broer er over gehad, en ze geven me ook wel gelijk. Maar hij is gewoon verliefd op haar dus ik zal haar vaker moeten zien, waar ik echt totaal niet tegen kan. Hierdoor heb ik dus best vaak ruzie met mijn vriend en zij schijnt samen te willen wonen met zijn broer… Dus ik zal haar nog vaker moeten zien!

Oke, ik ga dus bijna gek worden want ik mag haar niet, maar wat doe ik eraan?

probeer het te accepteren. je kan er toch niets aan veranderen, en jij wilt niet de grote boosdoener worden! Als ik dit nu zo voor me zie, kom jij bij de anderen over als een of andere chagerijn. laat je relatie niet verpesten door haar. Zij is immers met de broer van je vriend. Niet met je vriend.

ben bang dat je er weinig aan kunt doen, aangezien ze de vriendin van zijn broer is…
maar heb je haar er weleens mee geconfronteerd? als ze bv. iets doet wat je niet bevalt dat je gewoon tegen haar zegt wat je er van denkt? ik zou me namelijk echt niet in kunnen houden!

Dat is het probleem… Ze doet niet dingen wat “echt niet kunnen” , maar gewoon dingen die zo irritant zijn (als een prinsesje proberen over te komen, bijna huilen om een gebroken nagel etc etc)

Dan is dat hoe zij is, en moet je dat accepteren. klinkt heel lullig, maar het is niet anders. Misschien is ze eigenlijk wel heel aardig! wie weet…

Dat is het moeilijke… Ik kan dat al 4 jaar niet accepteren…

ga een keer samen met haar op stap… met z’n 2e…
dan kun je haar beter leren kennen en misschien dat je haar dan wel mag?
het is het proberen iig waard!

Uhm, accepteren kan pas echt denk ik als je diegene begrijpt of in iedergeval voor bepaalde keuze’s die zij maakt begrip op kan brengen. Accepteren is meer als je vriendin die af en toe verwend doet, dat je het verwenden maar gewoon moet accepteren.

Ik denk dat je het maar gewoon moet aanvaarden, het is niet anders. Ga er vooral niets aan proberen te doen! Ik dnek dat als je doorgaat zoals je nu doet het haar alleen maar te goeden komt en jou ten slechte. Omdat als ze echt zo is als jij vertelt zij dan straks lekker het gekwetste grietje uit kan gaan hangen, pruillipje, zielig doen. En jij straks de gemene bitch bent. Misschien maakt ze wel gebruik van het feit dat ze weet dat jij het niet kan uitstaan en dat de rest zich er niet zo aan ergert. Misschien is ze er inderdaad wel op uitgeweest de vriendin van joun vriend te lijken, als ze nu ook met zijn broer heeft? Maar het is dan ook nog altijd de keuze aan joun vriend, hij is er ook bij. Je kunt het niet voorkomen. Je moet misschien wel gewoon een beetje meespelen.

Wat ik zou doen; Gewoon tegen je vriend zeggen dat je misschien wel zelf een beetje veranderd bent en haar steeds meer mag [ook al is dit niet zo!] En dan gewoon schijnheilig aardig doen, zonder dat iedereen het door heeft, alleen die vriendin van je vriend mag het af en toe een beetje door hebben. En vooral niet onder afspraken waarbij zij ook betrokken is uitkomen, gewoon zeggen; Tuurlijk! Gezellig.

Even op je tanden bijten meid, ik denk dat het vanzelf ophoud zo niet kun je alsnog je relatie op het spel zetten voor z’n griet. 'T is maar wat je het waard vind he.