i need help >BIJBELVERHAAL anno 2009

Het is een koude dag, Maria zit op de bank, ze kijkt aandachtig naar haar kleine tv’tje.
Er is een nieuwe soap op tv.
Ze moet de hele tijd aan Jozef denken.
Jozef heeft Maria een huwelijksaanzoek gedaan.
Maria hoort de bel gaan, ze loopt naar beneden en doet de deur open.
Het is haar BFF, Gabriëlla. Ze zijn blij om elkaar te zien.
‘Wat ben je dik geworden!’ Zegt Gabriëlla, en ze omhelzen elkaar. ‘Ach, het is gewoon de chips’ zegt Maria, en ze legt de zak chips naast haar op de bank.
‘Nee, ik meen het,’ zegt Gabriëlla,’Ik zou eens een zwangerschapstest doen.’
Jozefs mobieltje gaat af. ‘Hallo met Jozef.’ Zegt hij.
‘Ik ben zwanger’ zegt maria. Jozef is eerst geschokt.
Er is een ongemakkelijke stilte. ‘Hoe kan dat? We hebben niet…’
‘Ja ik weet ook niet hoe het kan.’
Jozef zucht. ‘Nou, dan zal ik de vader van het kind zijn.’
‘Wil je nog steeds met mij trouwen?’ Vraagt maria.
‘Ja, ik hou nog steeds heel veel van je.’
De volgende dag is aangebroken, Maria heeft een brief gekregen dat ze haar nieuwe OV-chipkaart moet halen in een andere stad.
Aangezien Maria hoogzwanger is, wilt ze dat Jozef haar met de auto brengt.
Maar Jozef kan Maria niet brengen, zijn auto staat in de garage. Dus ze moeten met de trein.
Ze zijn onderweg, het is gelukkig niet druk in de trein.
Jozef en Maria moeten nog 3 kwartier, maar dan staat de trein opeens stil.
De trein is uitgevallen.

kan iemand helpen… ik weet niet hoe ik dit af moet maken

xx

oh, ik bedoel anno 2009
en ehm, ik bedoel het KERSTverhaal
over jezus

Jozef zegt:‘O nee toch, dat meen je niet!’
Jozef, o Jozef, wat moeten we nu toch doen?’ vraagt Maria in paniek.
‘Wacht maar even Maria, ik ga even aan de conducteur vragen wat er aan de hand is. Als jij nou rustig blijft zitten zal er niks ergs gebeuren.’
Jozef loopt naar de conducteur toe en vraagt: ‘Meneer, wat is er allemaal aan de hand? Waarom staan we stil? Kunt u mij er misschien iets meer over vertellen?’
‘Ach meneertje’, zegt de conducteur ‘wees nu maar niet bang, er is alleen maar iemand voor de trein gesprongen. Niks ergs dus! De resten van het lichaam worden zo dadelijk opgeruimd en dan kunnen we weer verder.’
‘Maar meneer hoe kunt u daar nou zo over praten?’ vraagt Jozef geschokt. ‘Het is hartstikke erg dat er iemand voor de trein is gesprongen. En mijn vrouw is nog hoogzwanger ook! O nee toch straks heeft ze al weeën! Hoe lang gaat dit nog duren conducteur? Mijn vrouw staat op springen!’

Misschien dat je hier iets mee kan. Ook maar even uit mijn duim gezogen. Weet verder ook niet zo goed