I love ...... (movie) because.....

In dit topic is het de bedoeling om de films waar jullie dol op zijn eens in het daglicht te zetten.
Zeg waarom dié ene film(s) zo mooi, spannend, ontroerend,…kortom vertel ons waarom jij dié ene film of films super vind
----------------

Een aanrader van een film is zeker en vast BROKEBACK MOUNTAIN
( waarschijnlijk hebben jullie al van deze film gehoort of deze film al eens gezien )

Waar gaat het over?
Twee jonge mannen ontmoeten elkaar in de zomer van 1963 en komen tot een onverwachte band. Ze hoeden samen schapen op Brokeback Mountain. Als de klus er op zit gaan ze ieder hun weg en brengen langzamerhand orde in hun bestaan. Een hernieuwde kennismaking, jaren later, brengt alles aan het wankelen. De gevolgen van de diepe band, die nog steeds blijkt te bestaan, dreunen door. De kracht van de liefde wordt danig op de proef gesteld.

Trailer
http://www.youtube.com/watch?v=-xuugq7fito

Waarom déze film:
Wél ik ben een grote fan van Heath Ledger en ik had al een aantal films van hem gezien :stuck_out_tongue: en op een dag was ik uit pure verveling wat in oude Joepies aan’t kijken ( ik praat dan over t’jaar 2005 ) en daarin staat er altijd een film die in de bioscoop komt ( maar dat was al paar maanden geleden ) en daar stond dan Brokeback Mountain in met de knappe Heath Ledger ^^

Natuurlijk ben ik dan meteen de trailer gaan bekijken en ik was verkocht xD IK MOEST HEM ZIEN.
Jammer genoeg speelde hij niet meer in de bioscoop :frowning_face: was effe een shock xD
en dan miracle boven wonder !! Brokeback Mountain werd een FILMPAREL
( dwz dat men de film nog eens uitzend in de bioscoop )

Ik ging gaan kijken en ooooooh :astonished: prachtige film, mooi verhaal, ontroerend, mooi in zijn simpelheid zonder special effects enzoo <3

:grinning: dus aan allen die deze film nog NIET gezien hebben… kijkenkijkenkijkenkijken !!!

( xD benieuwd naar jullie films :grinning: )

…een woord…
[b]

TWILIGHT :smiling_face_with_three_hearts: [/b]

Donnie Darko

Het psychotische sfeertje van die film vind ik gewoon geweldig en het verhaal erachter of je jezelf op zou offeren om je geliefden te redden vind ik mooi (:

^Bij Donnie Darko moet je wel 100% bij blijven :3

Hmm ik heb al zoveel films gezien. Ik kan niet kiezen :'3

A walk to remember

Omdat het gewoon zo’n mooie en ontroerend film is
die me aan het wenen krijgt

Pearl Harbor. Liefde/oorlog film.

• Supermooie acteurs (Reden genoeg, dacht ik)
  • Mooi verhaal
  • Goede kwaliteit (Beeld,Geluid)

¨Houd de doos met tissues binnen handbereik! :cry:

I love Pretty woman.
Julia Roberts is echt goed (en zó mooi) in die film, en Richard Gere doet het ook niet slecht. De chemie spat van het scherm vind ik.
Een klassieker in z’n genre.
Was gister nog op tv trouwens (L)

idd :grinning: prachtige film ( hij komt eindelijk bijna uit op dvd !!! 8 juli )

Zo geweldig is hij toch ook alwéér niet?

heb je hem gezien?
en de boeken gelezen?

antwoord maar als je het hebt gedaan :stuck_out_tongue:

ik heb hem al gereserveerd :stuck_out_tongue:
rpatzz :smiling_face_with_three_hearts:

de film wel, ja. hij was leuk, maar dat viel echt heel erg mee…

Un Long Dimanche de Fiançailles.

1. Het verhaal is mooi.
  2. Gaspard Ulliel.
  3. De stijl is mooi.
  4. Gaspard Ulliel.
  5. Geweldig gefilmt.
  6. Gaspard Ulliel.

Billy Elliot

Dat zoiets zo verschrikkelijk mooi uitegebeeld kan worden. Zo normaal, en toch ook heel bijzonder. Vooral de relaties tussen de personen zijn echt geweldig, en het is zó goed geacteerd.

En The Butterfly Effect, Catch Me If You Can, The House of the Spirits etc. :pensive:

P.s I Love You

Ik hou van die film, die verhaal eromheen is gewoon heel erg mooi!(L)

dat komt omdat je de boeken niet hebt gelezen :wink:

zal best, maar … Let op de titel…

• Amélie (gewoon een prachtig modern sprookje met geweldige muziek)
  • Hard Candy (Ellen Page is echt super goed)
  • Napoleon Dynamite (zulke droge humor)

The Fall

Omdat… ik gewoon al in vervoering raak als ik alleen de trailer weer zie.

Omdat het een ontzettend ondergewaardeerde film is (de regisseur heeft het grootste gedeelte zelf gefinancieerd, de gedeeltes met Alexandria waren grotendeels ongescript (geïmproviseerd door Lee Pace en Catinca Untaru), hij was jaren in de maak)…
Omdat Lee Pace een van de beste acteurs is van zijn generatie en meer waardering verdient (OMG hij ook in Soldier’s Girl. Dat was de film waar ik een hopeloze crush op hem kreeg).
Omdat ik normaal kindacteurs drie keer niks vind, maar dit meisje zo lief en mooi en natuurlijk speelt, en omdat Lee zo geduldig met haar is.
Vanwege de landschappen.
Omdat er totaal geen CGI in de film gebruikt is, hoe onwaarschijnlijk dat ook lijkt.
Omdat het niet vaak is dat mijn favoriete film en mijn ‘mooiste/beste’ film samenvallen.
Omdat deze film een film is die je je leven lang bijblijft.

Ik vind heel veel films leuk, maar de allerleukste is toch The Notebook <3 waarom? ik vind het verhaal heel mooi, en ik hou gewoon van romantische films, met een goed/mooi verhaal erachter.