i have a problem

ik ben een meisje van 14 jaar
heb heel veel rpoblemen thuis ik zla het vertellen

ik heb een broer maar ik haat hem heel erg
en zie hem nie eens als een broer
als ik heb zie dan roep iik gewoon de naam en niet als broer
als ij een keertje ruzie thuis hebben ofzo dan beschermt mijn moeder altyd hem
en ik kna daar nie teegn
altyd ben ik weer de gene die huilend weg gaat
en nu ben ik het zat heb al
eeen paar keer geprobeert om zelfmoord te plegen en na gedahct
maar het lukte
help alsjeblief

psycholoog

Zelfmoord plegen omdat je ruzie hebt met je broer?
Beetje overdreven vind je zelf ook niet?

heey

als ik jouw was zou ik met mijn moeder er over praten.
en dan vertel je het haar. dat je vind dat je je moeder je broer voor trekt.
en dat je dat erg vervelend vind.
en ik denk dat je er ook metje broer over moet praten.
michhien bedoelt hij het wel helmaal niet zo.
veel sterkte,

groetjes amber

Zeker geen zelfmoord gaan plegen! Daar krijg je spijt van! En je doet er zo veel mensen mee pijn, ook je broer! Ookal zou je dat niet denken… Ga met je moeder praten, of met je vader, of met wie je ook vertrouwt, als dat dan niet helpt, ga naar een kinderpsycholoog!

MAAR PLEEG GEEN ZELFMOORD!

Heel veel sterkte!
Kus!(K)

oh…

Ieder huisje heeft zijn kruisje. Oftewel: overal zijn problemen! Ik zelf heb ook veel problemen gehad: je komt erboven op. Probeer geen ruzie te maken en probeer jezelf niet mee te laten slepen door je broer of je moeder. Praat met iemand die je vertrouwt, en als er niemand is kan je mij altijd noten. Veel succes en sterkte!
En als je ruzie hebt en heel boos wordt of heel verdrietig, denk dan: het is het niet waard!

ik denk ni dat ze zich daarvan bewust van zal zijn, maar goed :stuck_out_tongue:

ontopic: probeer het uit te praten met je moeder je broer, en anders kan je altijd naar de dag uit kijken wanneer je op kamers gaat…

Zoals andere ook al zeggen: ga hulp zoeken!

ik vind dat altijd zo’n schreeuw om aandacht he, ik probeerde zelfmoord te plegen maar het lukte niet. Pff als je het echt wilt, dan lukt het wel hoor. Is gewoon aandachtsgebrek!

en daarbij om deze reden, slaat helemaal nergens op… probeer dan hulp te zoeken als je er zo erg mee zit, maar niet zoiets op een forumpje neergooien. sorry

Jaa ik was dus van plan het op te nemen voor je, maar na die note van net vind ik je dus helemaal niet zielig meer meidd :wink:

vertel dit aan iemand die je echt vertrouwd… ookal is het een vriendin ofzo. Die zal dan bijv. naar iemand (vertrouwenspersoon) van school kunnen gaan. Maar houd dit niet voor jezelf! je kunt er niet zomaar in je eentje uitkomen…
sterkte meid!

ik heb een broer maar ik haat hem heel erg
Moet je hem maar niet zo haten, ja sorry hoor ik heb ook een broer en soms mag hij van mij ook even oprotten maar ik kan ook wel met m omgaan
en zie hem nie eens als een broer
Moet je maar beter zien
als ik heb zie dan roep iik gewoon de naam en niet als broer
Ik noem mijn broer ook gewoon bij zijn naam dat doet iedereen volgens mij
als ij een keertje ruzie thuis hebben ofzo dan beschermt mijn moeder altyd hem
en ik kna daar nie teegn
altyd ben ik weer de gene die huilend weg gaat
Niet jaloers zijn, niet ruzie maken, niet janken
en nu ben ik het zat heb al
eeen paar keer geprobeert om zelfmoord te plegen en na gedahct
maar het lukte
Doos
help alsjeblief
Denk je dat ik hier normaal op ga reageren ?

Trouwens, als je hulp wil(van mensen op het forum) zou ik je verhaal toch wat beter uitleggen en onderbouwen.

Wat is ruzie? Gaat het om een meningsverschil?

Want als het wat “meningsverschilletjes” zijn, dan moet ik je toch zeggen dat je je heel erg aanstelt.

Ik vind het een vreemd verhaal, hoe ver gaat die ruzie… je wordt niet in elkaar geslagen ofzo? Dan moet je je niet zo aanstellen, en je kan ook uit de ruzie weg gaan voordat je huilt.
En zelfmoord is gewoon niet slim, als het niet is gelukt vraag ik me af welke manier je hebt geprobeerd? Ik bedoel het niet echt lullig ofzo hoor, maar… ik vind het een beetje … raar allemaal.

“als ik heb zie dan roep iik gewoon de naam en niet als broer”

Ik roep mijn broer ook bij zijn naam? :tipping_hand_woman:

wat heeft ze dan gestuurd ! :stuck_out_tongue:

Schreeuw om aandacht? Als je echt zelfmoord wil plegen, dan lukt het je ook.

tsjah,…ken allemaal gebeuren in de puberteit :wink:

Ja ben ik ook wel benieuwd naar :stuck_out_tongue: