I don't wanna be friends!

Hey.

Ik kende al heel lang een meisje bij mij op school. Ze ging een keer praten over haar ex waar ze mee zat, en ik heb haar advies gegeven. Sindsdien loopt ze achter me aan alsof ze mijn beste vriendin is, en we zitten niet bij me in de klas, dus elke pauze kan ik niet normaal zonder haar bij mijn vriendengroep zitten. Iedereen ergert zich aan haar. Maar ze heeft het heel erg moeilijk thuis, en ze is manish-depressief, dus niemand durft echt onaardig te doen. Ik word alleen gek van haar, omdat ze opeens heel erg bevriend is met mijn crush, die haar opzich wel steunt, maar ook gek van haar wordt. Ze heeft zelfs gezegt dat ze hem leuk vind. Ze loopt continu achter hem en mij aan en wil persé vrienden met onze groep zijn. Ze loopt altijd te klagen over haar leven en problemen en wil altijd hulp. Ik heb haar naar mijn mentor gestuurd om met haar te praten omdat wij dat gewoon niet meer aankunnen. Elke pauze huilde ze wel uit bij een van ons. Hoe kan ik haar zeggen dat ik (en bijna iedereen) geen vrienden wil zijn, en haar beter niet in de buurt wil hebben? Ik word helemaal gek van haar!

Wanhopige groetjes, x

Oei, ik snap hoe je je voelt! Ik zou het niet weten, lastige situatie… Succes!

Thanks! Ik zal het zeker doen! x

Waarom zou je uit medelijden vrienden met iemand zijn? Je bent toch vrienden omdat je elkaar mag? Natuurlijk geef je haar advies en ben je er op jouw manier voor haar, maar als jij verder geen vrienden wil zijn dan moet ze dat begrijpen.
Ik ben zelf ook iemand die al lang problemen heeft, onder andere ook met depressies, en ik zou het echt kut vinden als mensen alleen maar vrienden met mij zijn uit medelijden. Wees gewoon eerlijk tegen haar, daar kan ze heus wel tegen.