I can't believe it's vegan!

Dit topic is dus bedoelt voor producten waarvan je niet zou verwachten dat het voor vegetariërs en veganisten geschikt is. Bijvoorbeeld snoepjes, koekjes, bepaalde sauzen, verzorgingsproducten, etc

Ik weet dat er een algemeen vegetariër topic bestaat, maar dit is enkel bedoelt om een lijst te creëren met geschikte producten.
Niet enkel handig voor vegetariërs en veganisten maar ook mensen die bijvoorbeeld lactose intolerant zijn.

Heb gezocht, kon geen gelijkaardig topic vinden. Als dit toch zou bestaan mijn excuses
Om 100% zeker te zijn, altijd de verpakking controleren voor aankoop! Het gebeurd soms dat recepten veranderen!

Geschikt voor vegetariërs

Haribo - Dropfruit spenen
AH Zoete feestbeesten
AH Zachte frisse vruchten,
AH Zure sluwe sleutels
AH Fruitige flessen
Redband- Vlinders
Redband- Fun Smileys

Geschikt voor veganisten

Soywell - soja yoguhurt, Lidl
Mcennedy- Uienringen, Lidl
Jellybeans (de echte en sommige namaak)
Euroshopper cola
Euroshopper engergy drink

http://www.vegetariers.nl…s/File/2007snoeplijst.pdf

Heel handig, in deze lijst kan je zien of er gelatine of bijenwas in zit.

http://www.veganisme.org/wiki/index.php/Hoofdpagina

Hier van meerdere soorten groepen; chips, soepen etc.

http://www.goedgeweten.be/

Bij deze site kan je intypen wat voor dieet je hebt ( vegetarisch, lactose-intolerant etc) en dan kan je precies zien welk product niet geschikt voor je is.

Ik weet toevallig dat van Haribo de dropfruitspenen geen gelatine bevatten. Zit overigens wel bijenwas in, dus is niet veganistisch. En van Zonnatura de natuurdrop. Die is wel geschikt voor veganisten.

Oke bedankt voor de tip! Ik ben van plan om de beginpost aan te passen zodat er een lijst ontstaat met geschikte producten

Twee soorten van redband: zure vlindertjes en snoep in de vorm van allemaal smileys. Zonder dierlijke producten:)

Dankje!

Euroshopper cola en energy drink is geschikt voor veganisten

Dankje!

AH Zoete feestbeesten, AH Zachte frisse vruchten, AH Zure sluwe sleutels en AH Fruitige flessen geschikt voor vegetariers. 2 ervan hebben wel bijenwas erin, maar ik weet niet welke 2. Dus ik kan niet zeggen welke geschikt is voor veganisten. Zal van de week wel even kijken.

Waarom zouden niet alle snoepjes, koekjes, bepaalde sauzen, verzorgingsproducten, etc geschikt zijn voor vegetariërs? Die eten toch gewoon geen vlees?

Leeuk en handig topic! Ik weet momenteel zelf niets, maar deze blijf ik volgen!

Ja dat snapte ik :slightly_smiling_face:
Maar ik begreep niet zo goed waarom er dan ook snoep staat die ‘geschikt’ is voor vegetariërs

“De meeste gelatine in voeding is afkomstig van huiden van varkens. Soms kalveren, (soms gevogelte of vis) en van capsules van runderbotten.”

Om die reden eet ik niet alle snoep. Vanwege de gelatine. En met mij wel meer vegetariërs. En veganisten sowieso.

Oke ik merk dat er wat verwarring ontstaat!

Even te verduidelijking:

Vegetariërs eten geen producten waarvoor een dier moet sterven
dus: geen vlees, geen gelatine, geen stremsel en geen dierlijke voedingskleurstoffen
Veganisten: Geen dierlijke producten
dus: geen vlees, geen gelatine, geen stremsel, geen dierlijke voedingskleurstoffen, geen zuivel, geen eieren, geen dierlijke glansproducten (bijenwas,…)

Snoep die vegetarisch is is dus snoep zonder dierlijke kleurstoffen en zonder gelatine. Als ze geschikt is voor veganisten zit er dus ook geen dierlijke glansproducten in!

Ohja, ik twijfel trouwens nu wel of die redband ook geschikt is voor veganisten :’) (voor vegetariërs sowieso)

Schepsnoep is toch niet vegetarisch .

Jij hebt duidelijk mijn bericht niet gelezen?
Snoep kan WEL vegetarisch zijn als er geen gelatine en dierlijke kleurstoffen aanwezig zijn.

Heb het bij vegetariërs gezet (;

Ah oke ik snap het :slightly_smiling_face: nooit zo over nagedacht

Euromerk brie!