Hyves overgenomen door de Telegraaf

[i]"AMSTERDAM (Dow Jones)–Telegraaf Media Groep (TMG.AE) neemt de sociale netwerksite Hyves over, in het kader van de doelstelling om een groter aandeel van het resultaat te realiseren met digitale media.

De uitgever van onder meer dagblad De Telegraaf betaalt de overname uit eigen middelen, maar noemt geen overnamesom. De overname zal bijdragen aan de winst per aandeel.

Hyves verwacht dit jaar met ongeveer 140 fte een omzet te behalen van circa euro 20 mln."[/i]

Bron: fd.nl

Wat vinden jullie hiervan?

Ik heb dit ook gelezen op twitter, dat de mensen van telegraaf gewoon je persoonlijke gegevens kunnen doorzoeken etc…
Maar of t echt waar is ik weet het niet?

Gheheh, zijn ze van plan al die 13-jarige Br3EzeR-typende, R&R kindjes aan de krant te krijgen? Dat zou knap zijn.

Haha, dat lijkt me sterk x’D

HAha :’)

Nou gelukkig heb ik geen hyves.

Mja, soort zoekt soort.

Er zal waarschijnlijk niets merkbaars veranderen.

Ik hoop het niet! :’)

Dit veranderd voor de gebruikers toch niets?

Ik denk nu dat hyves ook deels beïnvloed zal worden (lees: rechts worden). Hoe het eruit gaat zien, weet ik niet :B

Ja, dat denk ik ook.

Nee precies, er zal misschien iets van een nieuws feature komen of wat dan ook, maar verder zal echt niets veranderen, niet dat de gebruikers zullen merken :slightly_smiling_face:

Hopelijk wordt Hyves niet net zo schreeuwerig en worden er op Hyves geen artikelen geplaatst met titels die totaal los staan van de inhoud [of erg ver van de waarheid] en die alleen bedoelt zijn om de aandacht van de lezer te trekken.

''Identiteit Hyves behouden
Volgens beide partijen hechten Nederlanders aan een ‘eigen’ website met een lokale insteek en lokale content. Dat zou blijken uit ervaringen bij Bol.com en Marktplaats. Deze twee websites houden de buitenlandse concurrentie (Amazon en Ebay) in Nederland op afstand. Mede daarom zal TMG de identiteit van Hyves behouden.
Op de persconferentie liet Morley bovendien weten dat er ‘alleen wat lijnen getrokken zullen worden tussen Hyves en TMG om de posities te versterken’. Daarnaast zei de TMG-topman: “Er zal niets worden geforceerd. Hyves houdt de verantwoordelijkheid en alles wat we samen doen zullen we doen met het oog op de gebruikers.”

Kranten en marktplaatsen
Wel zal TMG Hyves proberen te gebruiken voor De Telegraaf en de lokale en regionale kranten die het bedrijf uitgeeft. “Hyves weten wat er speelt en met de mening van miljoenen mensen moet je iets doen. We hopen lokaler te kunnen worden en ook meer actueel.”
De Vries van Hyves vertelde daarnaast dat mensen vooral iets kunnen verwachten op het gebied van online marktplaatsen. Hyves beschikt zelf over een online marktplaats en TMG heeft onder anderen Speurders.nl en Autotelegraaf.nl.’’

lijkt me idd heel sterk. en ik denk niet dat telegraaf echt veel gaat veranderen waardoor wij er iets van merken. misschien gewoon enorm veel banners van de telegraaf?

Als ik aan Televaag denk, denk ik aan Geenstijl. En die zijn een meester in het posten van privé-zaken.

Ik ben benieuwd wat er allemaal gaat veranderen, maar ik vond Hyves sowieso al een beetje dood gaan… zal er nu niet veel beter op worden voor ze.

Dat ja.

Las dit op twitter, moest er heel erg om lachen:
“Dus de uitgever van Telegraaf en Privé koopt Hyves? Heeft nu dus toegang tot je paswoord en inbox? Dat worden een hoop ‘Anonieme Bronnen’.”

Bah, de Telegraaf is echt de slechtste krant ooit. Hyves gaat steeds verder achteruit.