hyrex (beugel) wie nog meer??

hoii!
ik krijg deze week dus een hyrax…
dat is een beugel in je gehemelte die je moet aandraaien

ik moet hem drie maanden
en ben benieuwd naar jullie ervaringen ermee ( voor degene met zo’n beugel dan of die hem al gehad hebben)…
en hoelang je deze beugel dan had,of moet…
en of je er veel pijn aan heb enso.

Dat is toch een vlinder of spin? [haal ze altijd door elkaar]

Wat is een hyrex beugel?

Is het trouwens geen Hyrax?

ik weet ook niet wat het is, dus upje

dit is een foto :

http://www.orthodontisthack.nl/rme_2bands_1.jpg

ik had zelf zo een spin/vlinderbeugel
er komt soms eten tussen en dat is lastig ! maar het doet niet egt pijn ofzo en is ook niet zo lastigg :stuck_out_tongue:

ik heb zo’n beugel gehad!
dat is toch om je kaken wijder te maken?
nou, uiteindelijk viel het wel mee hoor
mijn moeder moest steeds met een raar staafje die beugel aandraaien.
maar daar voelde ik niet zo heel veel van.
alleen kreeg ik koppijn, behalve als ik op de bank ging liggen, met mijn hoofd ondersteboven, en als mijn moeder dan die beugel aandraaide. en dan bleef ik zo 2 minuten liggen.
heerlijk gevoel toen hij eruit ging,
ik kon mijn gehemelte weer aanraken :grinning:
alleen kreeg ik direct daarna m’n plaatjesbeugel met 'n stangetje, dus kon ik mijn gehemelte weer niet voelen >>

johhhh. Ik had een heel blokbeugel geval kijk dit:

http://www.ortho-ede.nl/activator.jpg

mét buiteboord over je hoofd. en ook nog een gewoon plaatje en slotjes…

dus een ding wees niet bang, dat wat jij krijgt is niks.

zo’n ding heb ik ook nog gehad!
ik heb ook idd nog een plaatje gehad en slotjes.

blij dat die tijd voorbij is! maar dat ding wat jij krijgt stelt niks voor met andere beugels > je ziet er tenminste niks van!

Nee, heb een slotjesbeugel die er over 1,5 maand uit mag. heb hem dan 8 maanden gehad zonder ringetjes en elastiekjes =D

Aah die had ik ook o_O verschrikkelijk… en daarna nog slotjes en nu nog nachtbeugel die ik nooit in heb xD

Zo’n beugel heb ik gehad
Wrm krijg je die kaak wijder of smaller :stuck_out_tongue:
Het is wel irritant dat aandraaien, ik raad je aan om dat voordat je gaat slapen te doen :wink:

Een van mijn vriendinnen had deze, ze is er net vanaf! Drie maanden is wel weinig zeg, zij had hem meer dan een jaar. De pijn viel mee zei ze, alleen het verwijderen van de beugel scheen super pijnlijk te zijn. Anyway, sterkte, beugels zijn nooit leuk, maar denk er maar aan hoe het word als ie eruit mag!

die had ik ook k had zown mega spleet voor me tanden daardoor:O
maar toen ging het over:P

Ik heb nooit een beugel gehad.

Ik heb heb sinds eind januari. Valt echt mee, ik dacht dat het hartstikke pijn zou doen maar ik heb er bijna niks van gevoeld, het is alleen irritant met eten want dat blijft eronder zitten :S Mijn spleet was echt groot :expressionless: een halve centimeter ofzo, lijkt klein maar tussen je tanden is dat echt veel, maar nu ik hem niet meer aan hoef te draaien is ie nog maar 2 milimeter ofzo :slightly_smiling_face: En ik moet hem nog tot eind juni/juli, dus in totaal 6 maanden.

Ik heb 'm ook gehad! Maar ik kreeg een spleet van 8mm tussen mn tanden! :open_mouth: Wil je niet bangmaken ofzo :stuck_out_tongue:

die had ik ook :’)
maar ik droeg hem nooit en toen paste hij niet meer in mn mond en nu heb ik een buitenboordbeugel en plaatjesbeugel maar ik heb mn buitenboord ook nooit in xD

ik had m ook, maar ik had m zes maanden :slightly_smiling_face:
hij valt wel mee hoor… eet allleen in het begin een beetje irri

ik kreeg trouwens geen spleet. mijn zusje wel, die was zo weer weg :slightly_smiling_face: