Hypo?

Hey,

De afgelopen paar weken merk ik dat ik nogal veel dorst heb, trek in zoetigheid (snoep), licht in mijn hoofd (erg duizelig), moe en slaperig, en wel meer dingen.
Nou heb ik vanavond iets heel vervelends meegemaakt. Ik zat op school en ik was bijna klaar, en ik werd heel erg duizelig en licht in mijn hoofd, had kramp door mijn hele lichaam, ik begon ontzettend te zweten en kreeg hartkloppingen. Mijn maag werd ook heel erg opgeblazen, ik kreeg ook honger. Terwijl ik deze dag heel erg goed gegeten heb.

Toen ik naar huis ging en op de bus moest wachten kon ik niet zitten en het werd alleen maar erger, ik dacht echt dat ik flauw zou vallen. Ik was ook heel erg misselijk en ontzettend duizelig zoals ik al zei, het zweten werd overigens ook steeds erger. Toen ik in de bus mijn hoofd neer kon leggen ging het wel weer ietsje beter maar toen ik weer ging lopen kwam het weer. Toen heb ik thuis behoorlijk wat suiker gegeten, en toen ging het stukken beter. Ik had toen ook ontzettende behoefte aan zoetigheid.

Nou heb ik op internet het een en ander opgezocht hierover en kwam ik uit op hypo’s (hypoglykemie-suikertekort). Heel veel dingen die hier over staan komen heel erg overheen met wat ik mee maakte.

Ik weet dat dit eenmalig is maar die duizeligheid en trek in snoep enzo houden al een paar weken aan. Ik ben vandaag heel erg geschrokken van wat er gebeurde en wil graag weten wat het zou kunnen zijn.

Binnenkort heb ik een afspraak bij de huisarts (wel voor iets anders, maar dan kan ik misschien ook naar dit vragen als dit aanhoudt). Voor nu wil ik graag even vragen of er meer meiden zijn die dit hebben (suikertekort)?

X

Alsjeblieft, ga niet te veel zelf googlen. Voor dit soort problemen bestaat de huisarts. Ik snap dat het verleidelijk is om zelf diagnoses te stellen, maar huisartsen vinden het vaak erg irritant als mensen bij hun komen met het idee ‘‘dit zijn mijn klachten en ik denk dat ik dit heb en mag ik dan dit medicijn alsjeblieft dankjewel?’’ (mijn vader is kinderarts en krijgt de laatste jaren ook steeds vaker mensen voor zijn bureau met een soortgelijk praatje).

Ik zeg níet dat jij dit ook doet, in tegendeel. Ik wil er alleen maar mee zeggen dat je met dit soort symptomen (ik bedoel, veel duizeligheid is echt wel serieus genoeg!) gewoon naar de huisarts moet gaan en aanhoren wat deze erover te zeggen heeft.

Snap ik! En dat wil ik ook zeker niet doen. Maar ik ben zelf chronisch ziek en dit wilde artsen ook 6 maanden lang niet uitzoeken, terwijl ik eigenlijk al wel wist wat er aan de hand was… Maar ik werd niet serieus genomen.

Ik ben alleen heel erg geschrokken vanmiddag dus wilde graag weten wat ik er misschien aan kon doen…

Bij die duizeligheid, moeheid en slaperig zijn dacht ik gewoon aan een griepje wat een beetje zit te motteren maar niet door wil komen zeg maar, maar als je chronisch ziek bent heeft het misschien een andere oorzaak. Kan het niet met je aandoening te maken hebben?

Denk dat je het gewoon even aan die huisarts moet vragen, en zeg er maar bij dat je graag wil dat hij/zij het goed onderzoekt omdat je je er heel naar door voelt en dit er niet ook nog bij kan hebben (beetje overdrijven, maar dan wordt het wel duidelijk dat je het echt meent)

Nee heb coeliakie, dus denk niet dat het daar aan ligt. Ja het zou inderdaad ook kunnen komen door stress en spanning. Voel me sowieso niet zo fit de laatste tijd dus daar kan je wel gelijk in hebben. Maar heb geen tijd om rust te nemen.

Waarschijnlijk zit je op de rand van een griepje. Dan heeft je lichaam meer energie nodig, waarschijnlijk heb je wat te weinig binnen gekregen en viel je daardoor bijna flauw.
Pak je rust, en als je het nog steeds hebt als je naar je dokter moet, leg het dan aan hem voor.