HVA of INholland?

Hallo allemaal
ALS JE GEEN ZIN HEBT OM MIJN HELE VERHAAL TE LEZEN, LEES DAN ALLEEN HET DIKGEDRUKTE STUKJE:)EN ALS JE WIL GRAAG DAAROP ANTWOORDEN:D
Ik ben Linda, 19 jaar, werk momenteel bij een kinderdagverblijf
en heb mijn Pedagogisch Werk niveau 4 diploma vorig schoojaar behaald.
Ik wil heel graag HBO gaan doen, maar op welke school!
Ik twijfel tussen de opleidingen 1:Maatschappelijk Werk en Dienstverlening
& 2: Pedagogiek. Maar die keuze lukt me wel om zelf te maken.
Alleen nu twijfel ik heel erg of ik nou HVA moet kiezen, of INholland…

Sja je hoort dat HVA beter op je CV staat… maar INholland trekt me toch ook wel erg.
Wie kan mij helpen?
Zijn er hier meerdere mensen die een van deze 2 opledidingen op een van deze 2 scholen volgd?
Kan iemand mij een advies geven?
Alvast bedankt!

ik ga morgen op bezoek in inholland voor de 2e x
het is een fijne school met een goeie sfeer ( de school is ook niet al te groot) mij trekt die school erg aan. Ben alleen nog nooit op t HVA geweest;)
succes!

HVA absoluut, Inholland is aangeschreven als slechtste school van NL…ik ga misschien ook naar de HVA of de UVA, moet nog even kijken.

maar als jouw gevoel meer uit gaat naar IH moet je daar naartoe gaan.
ik kan je verder niet helpen qua opleidingen, maar dat van IH is wel algemeen bekend en de HVA staat inderdaad goed op je CV (wat een afkortingen hier!)

ik hoor van mensen op inholland dat het er niet zo goed is en dat hva beter is, maar het verschilt natuurlijk per mens hoe ze het vinden

alleen wel een belangrijk verschil is dat je op de HVA eerder een ‘nummer’ bent omdat het een grote school is en INholland is kleiner

alvast heel erg bedankt, vind het heel handig om dit te horen allemaal…
zijn er meer mensen met advies?
(up)

INHolland is wel slechter kreeg ik altijd te horen.

Heel veel mensen vinden INHolland juist een hele fijne school voor verpleegkunde enzo maar voor alle andere onderwerpen schijnt hva wel beter te zijn…op INHolland zijn de klassen wat kleiner dus wel meer aandacht van leraren…(Ik heb gister met mensen van HvA gesproken die me dit vertelde)

[i]heyy,

ik studeer zelf op HvA en vind het geweldig!!! als je mdw gaat doen kom je op de wibautstraat, waar ik ook zit. je wordt goed op weg geholpen, iedereen is er hartstikke aardig, er wordt goed les gegeven en van inholland heb ik alleen maar slechte reacties gehad. daarom wass voor mij de keuze HvA. hoop dat ik je heb kunnen helpen ermee.

succes![/i]

persoonlijk zou ik niet naar INHOLLAND gaan, het staat inderdaad niet zo goed op je CV aangezien het toch als een wat mindere school gezien wordt.
en de mensen die ik ken vinden het ook niet zo’n geweldige school!
over die andere school kan ik je niets vertellen, aangezien ik daar weinig over weet, sorry!

Jah het verschilt per school van INHOLLAND, want mijn decaan zei dat het vroeger wel goede scholen zijn geweest tot dat ze onder 1 dezelfde bestuur kwamen en nu verschilt die kwaliteit qua school per school ook…

meeloopdagen voor beide scholen is misschien slim om te doen?

Hva is geloof ik alles beter geregeld… inholland is ontzettend chaotische…!
maargoed ben je al op allebij de opendagen geweest?

thnks:)up

Binnenkort hebben we weer een open dag op zaterdag 20 maart 2010. Je bent van harte welkom om deze te komen bezoeken! Je kunt dan met studenten en docenten over de opleiding praten en op die manier beslissen welke hogeschool het beste bij je past.

Ik zit zelf op INHolland en ik denk dat de meesten die zeggen dat het een slechte school is, degenen zijn die het niet zelf hebben ervaren. Meestal ‘ik hoorde’ of ‘ik las’.

Ik vind het persoonlijk een prettige school en het is onzin dat sommigen hier denken dat je diploma ‘minder waard’ is als je van INHolland komt. Je kan er gewoon een erkende hbo-opleiding volgen en ze behandelen vrijwel dezelfde stof als op andere hogescholen. Ze trekken heus niet anderen voor op je diploma, maar kijken naar je gehele CV. >_>

Ze gaan toch ook niet je havo-diploma natrekken op school? want waar ik op de middelbare zat, was 500x meer chaotisch en ‘slechte’ lessen, vergeleken met hier.

dankjulliewel allemaal:)
ik heb gekozen voor INHolland omdat ik daar de opleiding verkort kan doen, in 3 jaar , wat niet op HVA kan. Op HVA moet t in 4 jaar. de reden dat t op inholland in 3 jaar kan, is omdat ze er daar rekening mee houden dat leerlingen bij spw4 ook al heel veel kennis en ervaring hebben opgedaan. als je geen spw4 hebt gedaan moet je het op inholand ook gewoon in 4 jaar doen trouwens. hartstikke bedankt nogmaals voor de reacties:)

oh ik kies trouwens voor de opleiding pedagogiek:)

Hehe hier heb ik ook wat aan :slightly_smiling_face:

Mijn HvA opleiding heeft loting en die op Inholland niet.

Ik hoorde ook dat het een slechte school is maar van anderen weer dat ze het er fijn vinden. Maar diegene die het fijn vind zit in Rotterdam.