HVA bedrijfswiskunde

Hallo allemaal,

Ik wil komend schooljaar bedrijfwiskunde gaan doen bij de HVA en ik heb vandaag de boekenlijst gezien. Ik schrok alleen ontzettend van de prijzen. Alleen voor periode 1 ga ik al ruim €400 kwijt zijn als ik alle boeken aanschaf. Ik heb alleen de ervaring van mijn vorige studie dat van de 8 boeken die ik dat jaar moest aanschaffen er hooguit 3 werkelijk open zijn gegaan en 1 of 2 werkelijk zijn gebruikt, zonde van m’n geld dus. Mijn vraag is dan ook of iemand van jullie toevallig deze studie doet of heeft gedaan en weet of alle boeken die in de lijst staan ook werkelijk nodig zijn.
Is het handig om nu gelijk alles aan te schaffen of kan ik beter wachten tot de periode is begonnen en dan vragen welke boeken nodig/niet nodig zijn?

Ik wachtte altijd totdat de periode was begonnen en dan vroeg ik over de boeken. Vaak kun je ook een lagere druk bestellen en ben je minder geld kwijt!

Ik denk dat ik inderdaad maar wacht tot de periode is begonnen. Die boeken zullen vast wel binnen een week binnen zijn en de eerste week zonder boeken zitten is geen ramp, toch?

Nee hoor, de meeste leraren vergeven je dat wel, zeker als je eerstejaars bent. En anders kun je misschien nog wel evt. aan de docent of een klasgenootje vragen of je dan even het lesmateriaal van de (komende) week mag kopieren.
Ik heb helaas ook weleens boeken voor de kat zijn jeweetwel gekocht en dat is zo zonde van je geld, want je krijgt ze niet altijd snel of goed doorverkocht. Zou daar echt even mee wachten en dan als je meer weet, gelijk bestellen.

Daarom dat ik ook vraag of iemand weet welke boeken echt nodig zijn. Voor m’n vorige opleiding had ik alle boeken gekocht en dat heeft me klauwen vol geld gekost en nu moet ik maar zien hoe en of ik ze kan verkopen.

Up. Ik hoop dat er mensen zijn die de opleiding doen zodat ik weet of er boeken zijn die ik echt moet bestellen.

Hoi vitani,
Zelf ga ik komend schooljaar ook bedrijfswiskunde doen. Ik had het even aan iemand gevraagd waarbij ik een dagje had meegelopen. Hij vertelde dat hij de boeken excel 2010, rapportage techniek en marketing de essentie niet nodig heeft gehad. Hopelijk heb je hier iets aan.
Weet jij misschien of je je rooster al kan bekijken bij de hva?

Up voor Vitani.

Helaas heb ik die boeken dus wel besteld :frowning_face: . Maar ga jij ook naar de HVA toe dan? Misschien komen we elkaar dan tegen.
Maar ik las op DLWO dat je vanaf zaterdag de roosters kunt bekijken.

Voor periode 2 (en daarna) kan ik altijd nog vragen welke boeken ik wel en niet moet bestellen :slightly_smiling_face: .