husky met korte poten

heey,
ik was laatst op het strand en toen zag ik een soort van husky, maar dan met hele korte poten. een soort van mix tussen een husky en een beagle. en ik vroeg mij dus af wat voor soort hond het nou was, weet een van jullie het misschien?

lang leve google.

of de hondenfokker

daar ben ik al de hele tijd op aan het zoeken, maar ik kan niets vinden:(
hoopte dat iemand van jullie zo’n hond had ofzo…

Waarschijnlijk zoals je zelf al zegt: een kruising.

Had je aan die mensen moeten vragen tussen wat, maar anders kom je dat niet te weten.

Was het misschien een Karelische Berenhond? Ik weet het niet hoor… maar die lijkt een klein beetje op 'n husky en heeft korte pootjes :stuck_out_tongue:

nee dat was m niet:(
de poten waren nog korter, maar toch bedankt!

Oké, geen dank! Ik heb nog iets gevonden, misschien een Akita? Of een Huskita (da’s een kruising tussen een husky en een akita haha).

volgens mij was het een huskita ja! heel erg bedankt!

of een keeshondje.

Bwhahahahaahaahahahahha.

Misschien was het een welsh corgi?

http://www.huisdierenplezier.woelmuis.nl/corgi1.jpg

Meestal zijn ze rood/wit.

EEN KEESHOND EEN HUSKI MET KORTE POTEN?!
HAHAHAHAHA. Nee niet echt. Of echt niet eerder.

Welsh Corgi komt denk ik het dichtst in de buurt ja.

Denk het niet, Huskys hebben een wat ‘stoerdere’ uitstraling, ook wat groter en voller. Denk ook niet dat het een mix is met een Akita, akita’s zijn namelijk nog best groot (net als een husky, ik geloof zelfs nog wat groter) maar het zou wel een mix kunnen zijn tussen 1 van de andere japanse rassen zoals een Shiba of een Shikoku

Het zou overigens ook gewoon geen mix kunnen zijn maar gewoon een Shikoku, of een Shiba, weet niet welke kleur die was.

http://shibabaya.punt.nl/upload/17-12-08/ShikokuDSC_3364.JPG

Dit is een shikoku, zijn ook maar rond de 50cm hoog, Shiba’s rond de 40.

Ze had het over een ‘soort van’ dus toen dacht ik aan een welsh corgi vanwege de spitse kop. Dat komt nog enigszins overeen met een husky :stuck_out_tongue:
En ja de HELE korte poten.

Maar een shikoku zou goed kunnen nu ik het zo zie, ook al lijken ze poten niet zo kort?
Hij is nogal in verhouding.

Of het is een zeldzaam ras xD Ik zag laatst iets op Nat. Geo. Channel over zeldzame zingende dingo’s en toen kwamen ook andere hele zeldzame rassen aan bod.

Ja het kan best veel zijn met de informatie die ze gegeven heeft lol. Maar sowieso zien zulke honden er op de foto altijd wat groter uit dan in het echt, ik moet echt nog steeds wennen aan het idee dat een Shiba ook zo mini is, terwijl ze op de foto’s er nog best ‘groot’ uit kunnen zien lol. Zingende dingo’s? :'D Dingo’s zijn schattig als ze klein zijn, zo’n klein bolletje net als shiba’s, maar daarna vind ik ze eigenlijk een beetje te dun

Serieus? Ik dacht ook altijd dat een shiba net zo groot was als…een husky xD

Nee ze komen zo over door hun vacht en die krulstaart en een dik hoofdje :'D maar ze komen denk net iets boven m’n knieën ofzo lol.

Lol

http://i18.photobucket.com/albums/b135/kumoneko/animals/coje.jpg

Ik kwam laatst nog 2 shiba’s tegen toen ik mijn kat naar de dierenarts bracht, heel gesprek gehad, en toen wou ik ze aaien, dus ik ga zo door mijn knieën, en mijn kat zat echt meteen op ooghoogte met die Shiba’s, lol die ging helemaal tekeer, terwijl die Shiba’s hem echt aankeken van oke … en toen kon ik ze gewoon rustig aaien lol

Oooh wat een leuk formaat :grinning:
Hij kan ook wel makkelijk door voor een…mini husky xD

Shiba Inu of Corgy Pembroke??