Huppel kutjes

Ik denk dat we er allemaal soms wel even onzeker over worden. Ik ben zelf ook wel een tutje, ik heb altijd wel een borstel bij in mijn tas. Dit is mijn eerste jaar, op de middelbare. Dus ik moet er allemaal nog erg aan wennen! Altijd als ik van die meisjes tegen kom, opgemaakt, haren gestijld, dan voel ik me zo lelijk! Ze kunnen iedereen krijgen en soms zou ik ook wel zo willen zijn. Ik ben zo blij met mijn vriendinnen, ik wil mezelf niet veranderen het is alleen ik wil ook een keertje knap zijn. Heeft iemand hier nog meer problemen mee, of ben ik de enige? Haha. Ik praat er vaak over met mijn vriendinnen, maar die veranderen ook steeds meer. En ik ook! We stijlen allemaal ons haar elke dag… Moet ik hier mee doorgaan?

Schoonheid zit vanbinnen, het is om wie je bent en niet om hoe je eruit ziet.
En tuurlijk, leuk eruit zien is belangrijk, maar trek gewoon aan waar jij je goed in voelt, en draag je haar waar jij je goed bij voelt. Als jij je goed voelt op de manier hoe jij er uit ziet, straal je dat ook uit. En dan komt je ware schoonheid vanzelf naar boven :slightly_smiling_face:

Al die aandacht is leuk hoor, maar zodra je in hun ogen er niet meer bij past laten ze je vallen als een baksteen.
Doe gewoon waar jij je goed bij voelt… Wat is nu belangrijker; Een leuke groep vrienden of zo goed mogelijk je best doen om erbij te horen, veel aandacht te krijgen en denken dat je hele goede vrienden hebt (want dit is niet altijd zo…helaas).
Die meiden zijn in jou ogen knap, maar waarschijnlijk ben je dat zelf ook gewoon alleen zie je het nog niet ;p

Ik herken me wel in jou , toen ik in het middelbaar zat voelde ik me net zo! Vergeet gewoon niet dat iedereen uniek is en laat je absoluut niet door anderen naar beneden halen. Ik voelde me altijd lelijker, minder aantrekkelijk dan alle andere meisjes die “iedereen” konden krijgen. Wees gewoon jezelf en weerspiegel je niet aan anderen. Ik trok het me vroeger zo hard aan, en nu ik wat ouder ben begrijp ik niet hoeveel tijd ik toen “verspilt” had met mezelf te vergelijken met anderen en me zo naar beneden te halen. Vroeger wou ik ook dat ik iedereen kon krijgen, maar achteraf , 6 jaar later denk ik wat voor nut dat nu weer had. Misschien is het wel leuk om zoveel aandacht van jongens te krijgen, maar om echt mijn tijd eraan te verspillen, neen. En als je je er goed bij voelt om elke dag je haar te stijlen, go for it :grin: Doe gewoon waar je je goed bij voelt ^^

Geloof mij, deze meisjes hebben weinig toekomst ;-). In de eerste is alles ook nog onzeker, later kom het besef dat je eigenlijk als jezelf veel leuker bent dan zulke meisjes. Doe waar je je lekker bij voelt, maar wees jezelf all the time!

je kan beter je zelf blijven en je niet anders gaan voor doen
wie houdt je dan voor de gek jezelf
ze zijn dan wel de populairste maar worden zelf er ook nog gelukkiger van lijkt me niet

Je moet gewoon jezelf blijven, echt. Ik zit nu in de 5e en als ik meisjes zie lopen die jij beschrijft dan denk ik altijd ‘ik ben blij dat ik nooit zo geweest ben’. Ik heb dan wel minder vrienden en ben niet zo populair, maar ik hoef ook niet populair te zijn als ik er zo uit moet zien

Wacht even, wil je nu echt een huppel kutje zijn?

Ik snap dat je ook graag een keer de look hebt dat iedereen denkt, wow mooie kleding, mooie haren, mooie make-up blabla. Maar vergeet niet dat het moordende concurrentie is. Je wordt er echt niet gelukkig van. Jij hebt een oprechte vriendschap met je vriendinnen, al die tutjes bij elkaar zijn niet oprecht leuk en roddelen continue over elkaar. Heb het van dichtbij meegemaakt. Geloof me maar. Over een paar jaar lach jij, die altijd zichzelf is gebleven, het hardst=)