Hoi iedereen ik wist eigenlijk niet waar dit topic thuishoort of dat dit in een ander topic kan, zo ja laat maar weten.
Bedankt voor iedereen die dit wil lezen want het is een lange uitleg
Ik heb vorige week in een hunkemöller ergens in België een bikini gekocht. Toen ik thuiskwam gooide ik de rekening weg en de dag erna knipte ik de kaartjes eraf. Plots zag ik dat er een gat in mijn bikinitopje zat. Ik ben naar de winkel teruggeweest en dat meisje zei dat ik de bikini niet kon ruilen omdat ik mijn rekening niet meer had. Ze wou wel enkel het topje ruilen wat ik goed vond. Maar toen zei ze dat ik er zelf in deze andere winkel moest omgaan. Voor mij is dat meer dan 1 uur reizen met de trein en tram samen. Toen ik terug thuiskwam heb ik nog eens goed gezocht en toch mijn rekening teruggevonden. Maar zou ik nu kunnen eisen dat ze het topje naar de winkel in de buurt opsturen? Ik vind het niet echt een goede service dat ik het zelf zo ver moet gaan halen. Ze zouden het toch makkelijk kunnen verzenden naar de winkel in de buurt? Ook zei ze: “je kan het toch gewoon laten maken?” Dat vind ik eerlijk gezegd niet kunnen. Die bikini was duur, er zit een gat in en ik zou die moeten laten maken en nog eens betalen? Ik wil gewoon een andere top die wel ok is. Om een lang verhaal kort te maken: hebben jullie al een soortgelijke situatie gehad en is Hunkemöller verplicht om de top op te sturen als je de rekening hebt?
Maar als je de bon hebt kun je hem toch ook ruilen bij een Hunkemöller in de buurt?
Ja daar hadden ze het bikinitopje niet meer op voorraad, enkel nog in een winkel veel verder weg dat is het probleem
Kun je, je geld niet terug krijgen? Dan kun je zelf beslissen of je uiteindelijk een uur gaat reizen of toch liever dichter bij een andere top koopt.
ik heb bij hunkemoller gewerkt en er worden inderdaad geen dingen verstuurd meer. Eerst wel, maar nu niet meer. Wat je kunt doen is kijken of ze de top misschien online hebben, en dan die bestellen en dan je bikinitopje met het gat terugbrengen en je geld terugvragen.
Ja dat was ook het eerste wat ik aan haar had voorgesteld en ze zei dat dat niet mogelijk was. Dus dat kan wel dan? Want ik heb vandaag nog online gekeken en de top is er nog in mijn maat. Als het wel kan dan ga ik morgen nog eens terug
Lijkt me wel dat het kan, denk dat je eerst de nieuwe top moet betalen om vervolgens naar de winkel te gaan en daar je geld terug te vragen voor de beschadigde top.
Ok bedankt, dan doe ik het morgen zo wel
Hunkemöller is gewoon aansprakelijk. De winkel had ook zelf kunnen voorstellen om het naar 't atelier te sturen, en dan laten maken op de kosten van de winkel. Dat deden wij.
Ja inderdaad dat dacht ik dus ook en dat heb ik ook voorgesteld en ze zei dat ze geen herstellingen doen. Ik heb echt al het mogelijke voorgesteld maar heel behulpzaam was ze niet :s
Nu zie ik dat er op de rekening staat dat je enkel een waardebon in de plaats krijgt? Zou ik dat dan ook online mogen gebruiken?
Ja die kun je online inleveren.
Overigens kan het ook best dat je gewoon een irritant meisje aan de kassa hebt gehad, misschien als je een andere keer gaat en je treft een andere medewerker dat die veel behulpzamer is.
^ ja dat kan wel. Ik ga vandaag even gaan kijken. Ik zou hem misschien ook kunnen ruilen voor een andere als die optie van die bon moeilijk ligt maar omdat bij het broekje het briefje er al af is vrees ik er voor. Ik zie wel
Ja, dat kan ook. Sommige collega’s van mij… fucking hell man :"D Ik was altijd best wel meegaand en meedenkend met de klant, maar sommigen kunnen dat gewoon niet.
Ok ik ben dus teruggeweest en ik vroeg een waardebon in de plaats en dan vroeg ik nog eens voor de zekerheid aan haar: je kan daarmee toch ook online iets kopen he? Ze zuchtte eens diep en zei dat ze dat zelf niet wist of dat kon. Dus ik zei ok geef mij dan gewoon die waardebon. Toen ik en mijn moeder naar buiten gingen zag ik plots in de winkel het topje hangen in mijn maat? Ik ga dus terug naar de kassa en ze zegt ohja die zijn net binnengekomen!? Dus heb ik mijn waardebon meteen geruild voor dat topje. Dus ze zou mij eerst naar meer dan een uur reizen ver gestuurd hebben en er kwamen gewoon nog nieuwe topjes binnen, dat had ze niet gezegd, ook van het online winkelen wist ze niets. Maargoed ik heb dus nu die nieuwe bikinitop dus ik ben tevreden
Gelukkig!
^ ja
voor mij mag dit topic nu eigenlijk wel gesloten worden, moet ik dat ergens aangeven?
Ik heb 't al gelezen, dus een slotje fijn dat het opgelost is!