Hulp...

Lieve meiden,

Mijn vriend en ik zitten met een mega probleem.

Het zit zo,

Ik mocht mijn vriend eigenlijk never nooit leren kennen omdat hij 6 jaar ouder is dan ik. Ik ben 15 en hij is 21. Maar toch, heb ik het toch gedaan en ben ik alles stiekem wezen doen en ben ook een paar keer bij hem geweest en dat al een half jaar lang. Nou zijn mijn ouders er achter gekomen dat ik bij hem geslapen heb en ik kan hem nu dus niet meer zien. Ik mag van m’n ouders de deur niet meer uit. Als ik met vriendinnen wil afspreken mogen ze alleen nog maar naar mij toe komen en mogen we verder nergens heen.

Ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik heb al een aantal keer met m’n ouders erover gepraat. Ik heb gezegd dat ze me gewoon naar buiten moeten laten om het vertrouwen weer op te bouwen maar in hun ogen is dat dus niet de oplossing. Ik heb mijn vriend nu al een anderhalve maand niet gezien en als het zo door gaat, zie ik hem nooit meer. Er zitten ook bepaalde dingen aan te komen waar hij graag bij wilt zijn omdat dat een grote verandering wordt, maar dat kan dus niet.

Hebben jullie misschien een oplossing voor dit probleem? Ik weet echt niet meer wat ik hier mee aan moet.

Liefs –

Ik snap de straf van je ouders wel, want in feite heb je een half jaar lang tegen ze gelogen over iets best wel belangrijks/groots. Dus ik weet niet of je het al gedaan hebt, maar ga in ieder geval je excuses aanbieden.

Mocht je hem niet leren kennen vanwege zijn leeftijd of was er ook nog iets anders? Als het alleen de leeftijd is en ze hem eigenlijk helemaal niet kennen, is het misschien een goed idee om te proberen te regelen dat hij een keer naar jullie thuis mag komen om 1) zich te verontschuldigen aan je ouders en 2) ervoor te zorgen dat hij en je ouders elkaar leren kennen.

Bedankt voor je reactie,

Ik heb mn excuses aangeboden en mijn vriend had mn ouders toen gebeld en zijn excuses ook aangeboden en hij bood ook aan om langs te komen maar dat wilde ze dus niet en het gaat alleen maar om de leeftijd ja.

15-21 vind ik totaal niet kunnen. 6 jaar leeftijdsverschil is niet veel, maar het feit dat je onder de 16 klopt gewoon niet. Hij is zelfs strafbaar.

Ik zou er gewoon mee ophouden. Snap uberhaupt niet wat een 21-jarige in een 15-jarige ziet. Totaal verschillende levensfases

Mijn ouders zeggen precies het zelfde als jij, maar maakt een leeftijd wat uit in de liefde? Hij is niet strafbaar want wij hebben niks gedaan wat niet mag. Wij houden ons gewoon aan de regels. Tevens wordt ik over 5 maanden 16 :wink: We kennen mekaar nu ookal 3 jaar, dit gaat om echte liefde. We hebben er 2 jaar over gedaan tot we wat kregen. We zijn voor elkaar gemaakt.

Ik begrijp je ouders wel. Om het liegen inderdaad, maar ook om de leeftijd. Echt, je vindt het nu heel oneerlijk maar wacht tot je iets ouder bent… Natuurlijk zijn er genoeg relaties waarbij er zo’n leeftijdsverschil is en je zal vast heel volwassen zijn en alles, maar meestal is het gewoon niet echt een gelijkwaardige relatie. Hij zit in een heel andere levensfase dan jij.

Ik probeer het echt aardig te brengen omdat ik zelf op mijn vijftiende een vriend had van twintig en toen wilde ik er ook niks van horen, maar achteraf gezien was het best een vreemde kerel. En denk nu even heel goed na: Wat zou een gezonde jongen van 21, lekker aan het studeren en stappen enzo, moeten met een meisje dat nog niet eens legaal op een scooter mag rijden?

Zolang jij minderjarig bent, maakt een leeftijd wat uit in de liefde ja. En daarbij zijn 5 maanden ook best wel lang, dat is bijna een half jaar.
Je had het gewoon niet stiekem moeten doen. Het lijkt me een beter plan om je straf uit te zitten dan continu op je ouders in te praten over dat ze onterecht zouden zijn oid.

Wij houden rekening met elkaars levenfase en het verschil zie je niet eens aan ons. Niet qua uiterlijk en ook niet aan onze persoonlijkheid. En hij stapt nooit, zo’n type is hij niet

Nu komt er weer een discussie of iedereen het leeftijdsverschil vind kunnen…
Wat een vervelende situatie, aan de ene kant snap ik je ouders wel. En als je het echt serieus is, wat je heel erg zeker weet. Zou ik er wel voor gaan, met je ouders proberen te praten is zeker een goed idee. Ook al denk je dat er nu niks zinnigs uit komt. Maar respecteer hun mening wel, als je er vol tegen in gaat bereik je ook niks mee. Je zult er vaker last mee gaan krijgen, dat mensen het raar vinden. Dus weet het echt zeker :wink:

Haha, ik ben langzamere forums gewend. :’) Ik zet mijn edit wel even hier neer:

Edit: Ik zie nu je laatste bericht. Jullie leerden elkaar dus kennen toen jullie twaalf en achttien waren? En op je dertiende/negentiende hebben jullie ‘wat’? Dat is letterlijk een tweedeklasser en iemand die in het tweede jaar van zijn vervolgopleiding zit… In de OP staat overigens dat dit een half jaar aan de gang is dus ik snap het niet helemaal.

We kregen toen ik 14 was en hij 20

Jaa we weten het zeker. Zelfs zijn moeder accepteerde het in het begin niet maar nu begint ze het wel te accepteren.

En de enige die het nog raar vinden zijn mn ouders. De rest van mijn omgeving accepteert het.

Moet je niet naar school ofzo? Kun je toch na school naar hem gaan en zeggen dat je moest nablijven?

Ik snap wel dat je ouders er een straf op zetten, je hebt tegen ze gelogen en ik kan ook begrijpen dat ze geen voorstander zijn van jullie relatie.

Als je het anders had aangepakt hadden ze er misschien wel anders over nagedacht. Toen ik 15 was had ik ook een vriend van 19, maar hij kwam meteen bij mij over de vloer, stelde zich netjes voor aan m’n ouders e.d. Jij hebt een half jaar lang stiekem met hem afgesproken en je ouders kennen die jongen niet eens, vind je het niet gek dat ze daar niet zo happy mee zijn?

Accepteer de straf voor nu en gedraag je netjes. Probeer er op een later moment nog eens met je ouders over te praten en te vragen of je vriend in ieder geval een keer langs mag komen zodat ze hem kunnen zien, met hem kunnen praten etc.

Dat is een optie, maar hij moet 2 en een halfuur reizen en das een beetje zonde voor een uurtje :S

Ik had het eerst ook aan mn ouders gevraagd, voor dat we het stiekem deden. Maarja het mocht niet.

Wat zit iedereen hier nou te zeuren over leeftijdsverschillen, -fases en dat jongen van 21 niet op meisjes van 15 kunnen vallen. Nou, blijkbaar dus wel anders was deze situatie nu niet gaande. Ten slotte vraagt ze daar verder ook niet om.

On topic: Probeer eens rustig met je ouders te praten. Dat ze je huisarrest geven vanwege het liegen, begrijp ik, maar hebben ze al ooit uitgelegd waarom ze jullie leeftijdsverschil precies te groot vinden? En heb jij ooit de kans gehad om uit te leggen waarom je echt heel graag bij hem bent?

luister naar je ouders.
Ik snap dat dat meoilijk is, maar het is ZO moeilijk om een relatie met iemand te hebben die niet welkom zijn bij jou ouders. zeker omdat jouw ouders nog verantwoordelijk zijn voor jou, kun je wel rebels zijn, maar dat heeft weinig zin.

Je ziet hem toch al bijna niet, ik zou het gewoon op een laag pitje zetten en verder kijken naar wat anders of wachten tot ze je wel oud genoeg vinden. Of je nu gaat met de buurjongen van 16 of met iemand in australie.

ouders vinden hun 15 jarige dochter ALTIJD te jong.

Hahahah, jij bent ècht geweldig. Iedereen probeert haar hier vanaf te praten en jij komt mooi met oplossingen :’)

Maar goed, het is wel echt een vervelende situatie. Probeer je ouders nog een keer goed uit te leggen wat je voor hem voelt, waarom jullie bij elkaar horen, waarom het leeftijdsverschil geen probleem is, etc. Vraag of hij alsjeblieft een keertje langs mag komen om je ouders te ontmoeten, dat ze dan zelf kunnen zijn wat voor een jongen het is. Succes!

Ja dat hebben ze, vanwege dat ik dus in een andere fase zit. En nja, ik heb dat een beetje half half zitten vertellen tegen ze, maar ik denk dat dat niet heel erg veel veranderd :S