Hulp werkstuk

Ik moet voor maatschappijwetenschappen een werkstuk maken met betrekking op je woonplaats. Ook moet de hoofdvraag een moet vraag zijn. Ik vind het dus moeilijk een geschikt onderwerp te vinden, misschien dat jullie ideeën of tips hebben?
Een klasgenoot kijkt naar de invloed van de media op 14-jarige kinderen uit onze stad en maakt dan een enquête.

Ik dacht misschien zelf aan:
gegevensbescherming Google Street View
cultuurverschillen op de arbeidsmarkt
gehandicapten, moet de stad hulp verlenen
gevolgen voor de stad als er een nieuwe tramhalte ipv. bushalte naast het winkelcentrum komt

Leuk die over gegevensbescherming van Google Street view! over de privacy enzo! En ook wel interessant voor jou denk ik.
Tip: doe vooral iets wat jij leuk vind want je krijgt toch wel een goed cijfer want die leraren boeien het meestal toch niet zoveel.
En daarbij heb jij dan niet zon oersaai onderwerp

Ik moet een onderzoek doen voor MAW (maatschappijwetenschappen). Mijn hoofdvraag is : Zijn er veel tienermoeders in Nederland ? Het is een onderwerp wat niet saai is en mijn lerares vond het een goed onderwerp. Ik doe het samen met een vriendin, we maken er ook een enquête bij.

Tip :
1. Schrijf eerst alle onderwerpen wat je leuk vind op een blaadje en streep steeds iets weg wat je minder leuk lijkt dan de andere onderwerpen die je hebt opgeschreven.
2. Doe iets wat anderen niet snel bedenken. Dus niet drugs ofso. (Wij mogen het ook niet over drugs hebben).
3. Als het mag, doe het met een vriendin/vriend, doe ik ook. Is ook een stuk makkelijker.