Hulp voor Jaloerse vriendin.

Hallo iedereen,

Ik zit nogal met een situatie waarin er maar geen oplossing komt.
Het zit als volgt, een goede vriendin van mij heeft nogal zware huilbuien de laatste tijd over een jongen, die we beiden kennen. Sinds het begin van het jaar komt ze goed met hem overeen en fietsen ze altijd naar school tezamen, waardoor ze veel gespreksstof hebben en elkaar geloof ik wel goed kennen. Ze zijn dus wel goede vrienden. Ik ken hem ook wel, maar gewoon als een grappige kennis. :slightly_smiling_face:)

Nu is m’n vriendin verliefd geworden op die jongen, hij heeft echter geen gevoelens voor haar, maar wil toch wel vrienden blijven. Maar het lijkt erop dat zij het niet kan accepteren. Want die jongen zit nu achter een ander meisje, en m’n vriendin is altijd paniekerig en extreem jaloers op dat meisje en altijd extreem boos op hem. Wat ik dan steeds weer mag aanhoren en de zware huilbuien mag meemaken in de klas.

Ik heb haar al gezegd om hem los te laten, maar zei weigert. Ze zegt dat ze te grote geheimen van elkaar kennen om zomaar de vriendschap stop te zetten. Waardoor er een routine is ontstaan.
Eerst zijn ze beste maatjes, de jongen doet één iets kleins verkeerd of niet volgens de zin van m’n vriendin, zij reageert hierop overdreven, 's avonds mag ik het beklag aanhoren van haar, en de volgende dag begint het weer opnieuw.

Hoe kan ik haar duidelijk maken, dat het probleem hier misschien wel aan haar ligt, zonder haar te kwetsen? Want geloof me, ze heeft een kort lontje, ze is snel boos en gekwetst, wat ze me graag in geuren en kleuren vertelt.

Ik vind dat ze overdrijft, hem wil bezitten en gewoon teveel aandacht trekt van hem.
Maar ze is een vriendin, dus ik wil haar niet kwetsen, maar ik raad het toch wel beu steeds het beklag.

Pfff, ik weet niet wat ik moet doen.
Iemand raad? :wink:

Gewoon zeggen waar het op staat. En als het haar kwetst. tsja… dat moet ze dan ook maar bij zichzelf zoeken.

Herkenbaar. Hetzelfde als hierboven. Hoeft niet perse in één keer, als het uiteindelijk maar duidelijk wordt.

Ik zou gewoon voorzichtig zeggen wat jou dwars zit, want anders gaat het eeuwig door.