hulp pleasee?

heeei

ik heb 2 meiden in de klas die ik echt niet mag, maar ik fiets met hun omdat ze zo dichtbij wonen. maar dat is helemaal niet gezellig. en ze verwachten dat ik op de terugweg ook met hun fiets terwijl ik dan met anderen fiets meestal, en dan worden ze helemaal boos. ik weet zeker dat ze mij ook niet mogen, en toch doen ze boos als ik niet met hun fiets, ik ga ook niet zeggen dat ik niet meer met ze wil fietsen, omdat we dan zeker weten ruzie krijgen en dat wil ik niet.

xxxx

praat met ze, als je hun niet mag dan heeft het toch geen zin? wel kut, makkelijker gezegd dan gedaan …

Samen fietsen?

Ik heb altijd alleen gefietst, om dit soort dingetjes te niet te krijgen.
Maybe kan je dat ook doen?

Je kan toch gewoon zeggen dat je voortaan liever alleen fietst 's ochtends?

Oh das lastig… Maar ik zou toch, hoe moeilijk het ook is, tegen ze zeggen dat je niet met ze wilt fietsen, omdat je met anderen wilt fietsen. En zeg ook dat het niet veel zin heeft als ze zo bot tegen je doen, omdat jullie het niet gezellig hebben. Of in ieder geval vanuit: ik vind… En als ze dan weer bot doen, dan zeg je: dat bedoel ik dus. Misschien willen ze het dan goed maken en doen ze normaal als ze echt met je willen blijven fietsen… Of ze worden boos. Maar, dat maakt niet echt uit: het is toch niet zó erg als je ruzie met ze hebt, ze zijn niet eens vrienden of iets in die richting? Beter even ruzie en daarna met rust gelaten te worden, dan altijd met hun fietsen, moet je maar denken.

als je niet met ze terug wil fietsen dan zou ik ook niet met ze erheen fietsen, zo kunje denk ik het best oplossen

Ja, dat denk ik ook, anders voelen ze zich misschien gebruikt. Maar ik zou ze het sowieso wel zeggen dat je liever niet met hen meefietst.

fiets dan gewoon niet meer met hun? vind het zelf fijner om in mn eentje te fietsen met muziek, dus anders zeg je dat. :slightly_smiling_face:

als je niet met ze heen wilt fietsen moet je ook niet met ze terug fietsen.