hulp ofzow tips of iet dergelijk nogal domm

Hej,
Een vriendin en ik hebben nogal heftige ruzie gehad. Ik zat er zelf een beetje mee ik heb ook niet alles aan m’n ouders verteld. Maar zij dus WEL. Zij vroeg dus laats op de fiets: “Niet ofzow dat ik bang voor je ouders ben maar als ik bij jou thuis kom kijken je ouders mij dan raar aan” Ik zei zo “Nee ik heb niet echt hun erbij betrokken enzo hoezo?” Zij “Naja ik heb het namelijk allemaal tot in de details aan m’n ouders vertelt” Ik "O okej, maar dus als ik bij jou kom kijken je ouders mij vast heel erg raar aan. Zei “Ik denk het wel ik denk dat me moeder zou denken Ach heb je haar weer hoor!!” Die middag hoorde ze dat haar moeder een ongeluk heeft gehad en nu dus een zwaar gekneusde been. Die avond had ik dus een smsje gestuurd hoe het met haar moeder ging. Ik kreeg alleen terug dat het lief was. Vandaag was ze ziek, we wouden graag nog even over die ruzie praten serieus zonder iemand erbij enzo. Maar zij zegt dan de heletijd ja ik zat er heel erg mee ik heb alles tegen me pa en ma verteld en zo. maar er komt ook helemaal niks anders uit ik weet het nou wel. Maar ik durf zeg maar niet bij haar thuis te komen. Straks gaan ze me heel raar aankijken en al die shit. Wat moet ik doen ik weet het echt niet meer ik zit hier al een paar dagen mee en ik kan maar geen oplossing vinden

xx ik hooop dat jullie kunnen helpe

Waarom vertellen ze alles aan hun ouders? En ja, misschien kijken ze je een beetje raar aan, maar dat is nou eenmaal met ouders. Ze kennen alleen hun dochter’s kant van het verhaal, maar ze maken er vast geen drama van. Zet jezelf er gewoon overheen, het waait wel over. Je komt toch niet voor hen als je daar komt?

Hmm. Ik snap het niet echt en vind het best irritant lezen :blush:

Daarom vertel ik het nooit tegen m’n ouders als ik ‘ruzie’ heb met echte vrienden… Ik weet dat ze ze dan raar aankijken en zo xD Komt wel goed hoor, als je vriendin weer aardig tegen je doet zullen haar ouders niet raar gaan doen :wink:

Als het intelligente mensen zijn doen ze dat niet

Oei, da’s moeilijk.
Ik zou eens alleen met haar afspreken, zonder andere mensen er bij (als ze genezen is). Je kan haar nu al sms’en om te zeggen dat je de ruzie écht wil bijleggen. Misschien vertelt ze dat ook aan haar ouders, da’s dan “positief” voor jou.
Sowieso, ouders moeten beseffen dat je ooit wel eens ruzie kan krijgen.
Ging het over iets ernstigs?
Ik denk dat haar ouders na een tijdje wel weer een positief gedacht over je zullen krijgen.

de ruzie was al wel bijgelegd maar we wouden er nog even samen over praten snapje??

verder nog people??

Ik denk niet dat die ouders je raar aan gaan kijken hoor. Ik heb vroeger ook wel eens ruzie met vrienden gehad en het dan aan ons mam verteld, maar als het daarna weer goed was kwamen die mensen ook gewoon weer over de vloer.

Waarschijnlijk weten ouders wel beter en trekken ze zich niet zoveel aan van die “tienerruzies” zegmaar.