hulp nodig!

Hay meiden, ik heb echt jullie hulp nodig. Ik heb morgen een tentamen economie en ik snap er helemaal niks van. Ik zou bijles krijgen maar dat is op het laatste moment niet doorgegaan.
Kan iemand mij alsjeblieft een beetje een simpele, duidelijke uitleg geven:

• hoe ik de prijselasticiteit van de vraag moet berekenen.
  • wat constante meeropbrengsten inhouden en of dat te berekenen is, zo ja, hoe?
  • en wat marginale opbrengst is.
  • en het break-evenpoint is.

Ik hoef geen lange uitleg, ik wil alleen heel graag de basis kunnen want ik stress hem nu echt voor een onvoldoende. Alvast bedankt!

Kijk eens op fransetman.nl, dat is de site van mijn economie docent. Hier staat echt alles op over economie. Ook alles wat je zei, je moet wel even zoeken denk ik!

Het break-even point heeft met de omzet van een bedrijf te maken.
Je hebt zoiezo in een bedrijf in het eerste jaar bijna nooit winst volgensmij, dan moet je er gewoon veel geld in pompen.
Maar op begeven moment zit je op een punt, dat je geen winst maakt. Maar ook geen verlies. Dan zit je op het break even point.

Dat is wat ik nog ervan weet haha. xD
Hopelijk heb je dr wat aan.

Geeeeen idee…
up.

Bedoel je trouwens met marginaal opbrengst hetzelfde als marginaal tarief?
Want het marignaal tarief is namelijk het aantal procent belasting dat je moet betalen in de hoogste schijf waarmee je komt met je belastbaar inkomen. Dus stel je komt met je inkomen in schijf 3 en daar moet je 42% belasting over betalen dan is je marginaal tarief 42 %

Op fransetman.nl, moet je naar boekje, Periode 1, Havo 4 economie, en dan pagina 14.15, daar staat uitgebreid het Break-even uitgelegd.

@ Insignificant, dankje, dat snap ik nu wat meer, ik moet het alleen ook uit kunnen rekenen, ik heb alleen geen idee hoe.
@ ansjofel, thanks voor je upje :slightly_smiling_face:
en Moonstone, ik bedoelde constante meeropbrengst, ik haal alles door elkaar! Maar bedankt in ieder geval!

Heel erg bedankt!

@ Moonstone, aan heel dat document heb ik eigenlijk wat, ook de elasticiteit wordt hier goed uitgelegd, ben er erg blij mee, dankje! :slightly_smiling_face:

Oh, toppie! :grin:

Breakeven point weet ik wel,
Op dat punt maak je geen winst maar ook geen verlies!