Hulp nodig:(

Hi iedereen,

Ik ben al een tijd lang heel erg somber, geen concentratie meer voor school, geen energie, zonder blijheid, niet meer genietend van dingen etc. Dit komt onder andere door een aantal gebeurtenissen:

-ouders in vechtscheiding
-pa gaat voor 5 jaar lang zijn gevoelens op mij uiten
-pa houdt al het geld voor zich alleen waardoor mn moeder heel hard moet werken om voor 3 kinderen te zorgen
-ma krijgt borstkanker, heeft een nieuwe vriend al voor 4 jaar (nieuwe vader voor mij) die haar tijdens ziekte verlaat
-moeder depressief (wel genezen kanker)
-heel veel verhuizen met moeder door te weinig geld
-ondertussen geen steun van vriendinnen, meer het tegenovergestelde
-broer en pa hele heftige (vecht)ruzies
-broer komt 1,5 jaar niet bij pa
-pa heel boos op alles
-veel ruzies bij pa
-pa en ik krijgen voor mij een traumatische ruzie 4 maanden geleden in auto terug van vakantie ( hij alleen maar hele nare dingen schreeuwen)

Nu ben ik heel boos op mijn vader, en heel ongelukkig. Ik praat al zo’n 2.5 jaar met een “psych” op school. Zij is heel lief maar echt veel heb ik niet aan haar en stuurdet me door naar echte pysch. Hij wilt allemaal trauma dingen (EMDR) met me doen wat ik niet wil. Niemand begrijpt me en alle docenten doen kut. Ik voel me waardeloos omdat er nooit iemand voor mij heeft gezorgd. Ik wil zo niet meer verder leven en weet niet wat ik moet doen, omdat ik het wel wil oplossen maar aan de andere kant ik dat echt niet kan.
Ik voel me zwaar depressief maar weet niet of ik dat ben. Ik weet niet precies waarom ik dit schrijf maar hoop op een paar “fijne/hulpzame” reacties

Xx een depressief? meisje

Wat heftig zeg :frowning_face: Ik herken dit wel een beetje. Waarom zou je geen EMDR willen als ik vragen mag?

Ik doe nu een paar maanden om de twee weken emdr om dingen uit het verleden te verwerken en ik voel me er nu al een stuk beter door. Depressieve klachten kunnen vermindert worden door emdr. Je hersenen de trauma nooit goed hebben verwerkt, door middel van emdr kan dit verwerkt worden.
Geef het alsjeblieft een kans, misschien kijk je er erg tegen op maar echt het kan zo’n hoop schelen… :frowning_face:
Mocht je er ooit over willen praten mag je mij wel een berichtje sturen. :sob::muscle:

Ik voel me niet fijn bij de pschycholoog , hij geeft me het gevoel dat hij me niet begrijpt en wordt daar alleen maar nog somberder van. Daarom vind ik het deels moeilijk om EMDR te doen. Daarnaast ook omdat ik altijd alles zelf oploste en nu dat niet kan ik het heel moeilijk vind omdat aan zo iemand “over te laten”. Ik hoop dat ik me erover heen kan zetten om het wel te doen! Dankjewel voor je berichtje, ik zal het aanbod zeker onthouden:)
Thnx
Xx

Kan je niet vragen of je van psycholoog mag wisselen?

Sterkte in ieder geval!

Wat naar voor je zeg!
Inderdaad wisselen van psycholoog. Het is belangrijk dat je goede hulp krijgt en er ook daadwerkelijk mee aan de slag gaat maar dan moet je je inderdaad wel veilig en op je gemak voelen bij je psycholoog.

Ja ik denk dat ik dat ga doen, dankje:)

Ja denk inderdaad dat dat het beste is, thnx voor je reactie!