Hoi allemaal,
Momenteel volg ik de opleiding bedrijfsadministratie mbo niveau 4 (laatste jaar). Weekje geleden hebben wij gehoord wie er met niv 3 weg moeten en daar hoor ik helaas bij.
Ik heb stage van dit jaar net afgerond maar ik moet nog een stage inhalen van vorig jaar dus ik ben pas rond september/oktober klaar.
M’n familie zit mij elke dag te pushen en aan m’n kop te zeuren dat ik niv 4 MOET halen etc. Dus ik heb geen flauw idee hoe ik dit aan hun moet vertellen zonder dat ik hele preken krijg en scheldwoorden naar m’n hoofd geslingerd wordt.
En dan het probleempje…
Met een niv 3 diploma kan je helaas niet veel. Ik heb geen zin om weer een volledige mbo opleiding te volgen van 3-4 jaar of een versnelde van m’n huidige opleiding want het trekt mij eerlijk gezegd ook niet zo aan.
Ik had van de week nog naar een stewardess opleiding (mbo 4) gekeken op hogeschool TIO en het is mogelijk om dat in 1 jaar te doen. Alleen het probleem is het collegegeld. Dat zit weer veel te hoog voor mij dus dat moet ik helaas achterlaten.
Nog een optie is om zo’n hbo 21+ toelatingsexamen maken aangezien ik later pas klaar ben en in die tussentijd kan voorbereiden op dat examen. Dit jaar wordt ik 20 en als ik dat examen haal (hopelijk), dan word ik in het nieuwe schooljaar 21.
Maar dan twijfel ik of het wel haalbaar is voor een student die maar een ‘mbo niveau 3 diploma’ heeft.
Nu ik terugkijk is dit wel een hele lange bericht geworden! Beter meer informatie dan dat hier en daar wat mist. Ik hoop dat jullie het nog kunnen begrijpen en misschien mij kunnen helpen