Hulp nodig!

Hoi,
Ik heb heel erg hulp nodig voor wat ik moet doen, ik zit nu in de 1e alleen ik sta al 4 onvoldoendes, mn 1e rapport komt volgende week, slecht rapport dus. Willen jullie misschien zeggen hoe jullie leren en misschien tips geven want ik weet t niet meer…
Xx

Op wat voor manier leer je nu en voor welke vakken sta je onvoldoende?
Ik merkte bij mezelf altijd heel erg dat ik wel goed was in tekst vakken, zoals aardrijkskunde, maar dat ik erg veel moeite had met rijtjes stampen.
Ik heb daarvoor uiteindelijk een site gebruikt waarmee je jezelf kan overhoren.

Verder is het belangrijk om op tijd te beginnen, dingen regelmatig herhalen, goed op te letten in de les, maak aantekeningen van wat de leraar vertelt, neem die thuis nog een keertje door en als je iets niet snapt, vraag het dan. Verder natuurlijk bijblijven met je huiswerk, anders wordt de berg te groot en dan is het alleen maar moeilijker om aan te beginnen.

Oh en ga naar je mentor en zeg dat je er een probleem mee hebt, de kans is aanwezig dat je niet de enige bent en dat je mentor je kan helpen.

Vragen stellen aan je leraren?

Waar loop je tegenaan? Welke vakken? En op welk gebied?

Ik zou naar je mentor gaan, bij mij op school is er huiswerkbegeleiding mogelijk, misschien is er ook zoiets op jouw school wat je mentor voor je kan regelen? En helpen je ouders je ook? Ik heb zelf veel ondersteuning gehad van m’n ouders en daardoor ‘geleerd’ huiswerk te maken.

Voor woordjes overhoren vind ik persoonlijk wrts.nl een hele fijne site, er is ook een app van (: