hulp nodig

Hoi, ik ben Rose. 15 jaar
ik heb een probleem met mijn ouders, ik wil heel graag een computer in mijn kamer maar mijn vader blijftt zeggen: nee dat hoort niet in je kamer! Ik heb al een pc gekocht alles maar. hij blijft het volhouden, hoe haal ik hem over ;(?

Gewoon niet. Als je ouders dat niet willen hebben kan ik me dat heel goed voorstellen.

Waarom vindt je vader dat dan? Is hij bang dat je rare dingen gaat doen? Als je een keer goed met hem gaat praten en zeggen dat je niks raar gaat doen lijkt me dat het wel mag.

Maar ik mag achter geen een computer / laptop hier, nu heb ik er een gekocht en kan ik er niks mee, hoezo is dit begrijpelijk

Wie gaat er dan ook al een pc kopen als je vader duidelijk nee zegt?!
Ik mocht dat toen ook niet op mijn kamer.
Zie het probleem niet.
Leer eerst maar eens respect te hebben voor het gezag van je ouders.

Waarom mag je achter geen enkele computer? Zijn je ouders zwaar gelovig?

Nou ik luister altijd
Doe alles, gaat goed op school… praat altijd normaal… rl
is tog wel een beloning waard??

wij kunnen jouw vader toch niet overhalen?

Nah hij gelooft in niks :confused:

heh?

Dat hoor je sowieso te doen.

Je ouders zullen wel bang zijn dat ze helemaal geen zich meer kunnen hebben op wat jij doet op de computer. Als dat het geval is zou je wel tegen je ouders kunnen zeggen dat ze er ouderlijke toestemming op kunnen zetten zodat ze in enigzins in de gaten kunnen houden wat jij uitspookt.

Waarom bestel je die pc als je het niet eens mag? :’)
Maar goed, je moet eerst weten waarom je het niet mag en daarna kun je onderhandelen om bijvoorbeeld één uurtje per dag op de pc te zitten.

had ik geprobeert, enige wat hij werr zij is. Computer hoort niet_in. je kamer… ;s
Eerst zij hij koop alles dan vinden we een plekje, dat deed ik en opeens veranderde zijn gedachten, hij is raar … ;s

“omdat het niet in je kamer hoort“

Ja maar dat is een zwak excuus. Waarom hoort het niet op je kamer? Want zijn zijn argumenten?

Blijkbaar luister je niet altijd, want je koopt een pc zonder toestemming.
En normaal praten en je best doen op school zijn geen beloning waard.
Dat zijn gewoon dingen die je vanzelfsprekend hoort te doen.
Daarbij, een beloning hoeft niet een pc op je kamer te zijn.
Nee is nee.

En wat vind je moeder er van?

Als hij niet in je kamer mag, mag hij niet in je kamer.
Probeer te overleggen over een andere plek?

heeft hijs niet, als ik er over wil praten negeert hij me en of gaat hij iets anders doen

No offence, maar voor iemand van 15 met zo’n verantwoordelijkheidsgevoel en goed gedrag…type je wel als een kind van 10.