hulp nodig met vervelende kwestie

hallo allemaal,

nou,
ik had een vriendin, we waren altijd samen en deden dingen altijd samen.
tot in groep 8 toen kwam er een meisje in de klas en toen deden zij alles samen.
ik werd toen heel erg gepest en had geen vrienden.
voelde me dus heel erg eenzaam.
toen kwamen we erachter dat ik autisme heb/had.
in de brugklas trok ze al wat meer met mij op.
alleen nog niet echt veel. en ze haalde altijd terug wat ik vroeger heb gedaan enzo (alleen dat kwam allemaal omdat ik niet lekker in mijn vel zat)
nu gaan we wel heel veel met elkaar om,
en dat vind ik natuurlijk heel erg leuk (want, tja ik ehb niet echt vrienden, word wel gewoon geaccepteerd en ze praten ook wel tegen mij, maar echt vrienden, nee) alleen ik dacht dat wij twee weer vriendinnen zouden worden.
we lachten weer samen, zaten weer naast elkaar en hebben zelfs weer een keer afgesproken. ik natuurlijk helemaal gelukkig.
maar nu…
ze blijkt dus een feestje te houden zonder mij uit te nodigen,
nou was ik nooit echt populair, maar ik had wel gedacht dat ze mij uit zou nodigen.
en ze heeft allemaal kinderen uitgenodigd waar ze echt nihil mee omgaat.
ze was het eerst allemaal voor mij geheim aan het houden, maar toen ik haar er naar vroeg (ik had al iets door) zei ze het.
ik dus vragen waarom ik niet was uitgenodig zegt ze:
ja voor sommige dingen is gewoon geen reden tja,
ik voel me nou dus behoorlijk gekwetst,
iemand enig ideee wat ik kan doen?

alvast bedankt

t komt misschien een beetje fail en raar over maar zo is het echt niet bedoeld

wat lullig, daar wíl je niet eens voor uitgenodigd worden.

Bah meid :frowning_face:
Ik begrijp hoe je je voelt. Zulke situaties zijn echt rot.
De dingen die meisjes van jouw leeftijd elkaar aandoen, het is echt om ziek van te worden.
Als ik je een troost kan geven, als je ouder wordt, groeien de meeste daaruit.
Maar daar help ik je nu dus niet veel mee :frowning_face:
Probeer gewoon in te zien dat jij zoveel beter bent dan dat meisje…

Ik vind het maar een raar antwoord dat ze je geeft. Ik weet niet hoe het is om niet echt vrienden te hebben dus ik vind het eigenlijk een beetje moeilijk hier iets op te zeggen. Zelf zou ik haar geconfronteerd hebben (en dan vooral met dat belachelijke antwoord). Liever geen vrienden dan nep vrienden.

Ze heeft haar geconfronteerd en dat is het antwoord.
Ja, meer kan je daar niet uit afleiden dan dat het een bitch is…

oke,
bedankt allemaal
alleen ik snap niet wat ik fout heb gedaan

Jij hebt niets fout gedaan hoor meisje, ze is je gewoon niet waard, trek het je niet aan :slightly_smiling_face: x

Inderdaad: Hoogstwaarschijnlijk kan zij er neit mee omgaan dat jij een beetje ‘anders’ bent [al zal dat zelfs nog wel 100 procent meevallen] en dat zij je dan niet uitnodigt om die reden: Dat zegt veel meer over haar dan over jou. Blijf gewoon jezelf en probeer je niet te druk te maken over mensen die het misschien niet waard zijn. Een echte vriendin accepteert je om wie je bent, en niet om wie je zou kunnen zijn ‘als je hetzelfde was als iedereen’. Toch? :slightly_smiling_face:

Hoogst waarschijnlijk niets.

Wat een !($ù*! BITCH.
Gewoon wéten dat je 100% beter bent.

Ze gaf gewoon zo’n achterlijk antwoord omdat ze geen goede reden had, oftewel: ze is een bitch. Gewoon geen aandacht meer aan besteden, en je tijd en energie in leukere mensen steken!

wow dat is idd best wel lullig… dit meisje is het niet waard om vriendinnen met jou te zijn als ze zo met je omgaat, dat je autisme hebt wil niet zeggen dat je niet gewoon lekker op haar feestje kan zijn! ik zou zeggen, zoek voor nu even afleiding zodat je er niet al te veel last van hebt en praat er later met haar over. leg haar uit dat je gekwetst bent en vraag haar wat de reden precies was dat je niet mocht komen. als ze een domme reden heeft, of geen, dan zou ik zeggen; maak andere vrienden

oke,
hoop dat jullie gelijk hebben.
alleen het is voor mij best moeilijk om nieuwe vrienden te zoeken omdat ik hele geschiedenis in ons dorp heb.

Nou, veel succes. Er zijn altijd mensen die je gaan willen leren kennen zonder je al op voorhand te veroordelen omdat je een geschiedenis hebt.