hulp nodig met PORTRETFOTOGRAFIE!

Hee meiden,

Ik moet volgende week dinsdag een klasgenootje fotograferen voor een soort “modeshoot”. Het enige probleem daarbij is dat we binnen onze school moeten blijven…

Ik heb al geregeld dat we het muzieklokaal dan mogen gebruiken om de foto’s te maken, daar hangt ook een mooi wit beamerscherm dat we kunnen gebruiken als egale achtergrond.

Ik heb nu vooral problemen met de belichting daar… Ik heb geen goede lampen ofzo, en in het lokaal hangen alleen lelijke tl-buizen. Verder zitten er een soort rolluiken voor de ramen, die we open of dicht kunnen doen…

Iemand creatieve ideeën voor de belichting?

Nou met het lekkere weer van de laatste tijd heb je misschien genoeg licht aan het zonlicht door de ramen. Als dat niet genoeg is, kan je misschien met gekleurde lichtjes werken? Ik weet niet wat de opdracht is, maar als je crea kan doen is het leuk om verschillende kleuren licht te doen? Gewoon een lamp en dan daar zo’n doorzichtig gekleurd papiertje voor houden? Een Bureaulamp werkt soms ook wel goed als licht (gebruik ik zelf ook vaak, dan moet je wel de instellingen op de camera veranderen zodat het niet geel wordt)

Toch denk ik dat je met het zonlicht het verst komt. Succes! Laat je de resultaten wel zien?

Tsja, zonlicht is natuurlijk wel het mooiste, hé? Het probleem is alleen dat het van één kant komt, en dan krijg je weer schaduwen enzo…

Ik weet trouwens niet of ik de resultaten online zet, ik moet dan natuurlijk eerst toestemming vragen aan mijn “model” :wink:

Schaduwen kunnen een nadeel zijn… maar ze kunnen ook in je voordeel werken natuurlijk ^^

^^http://img.visualizeus.com/thumbs/09/03/02/bw,composition,portrait,woman,shadow,face-3d4974356a818c69f8a22b1403cf386d_h.jpg

Zoiets vind ik heel mooi. Of dat je models gezicht half ‘bedekt’ is met een schaduw. Je kunt dus best leuke dingen doen met schaduw.

Met piepschuim kan je heel mooi dingen uitlichten.

Anders huur je ergens een softbox, kan echt al heel goedkoop :wink:

Ja, dat kan natuurlijk ook nog… :wink: