Hulp nodig: Karate les geven

Voor gym moet iedereen de klas 1x een les geven, waar we dan ook een cijfer op krijgen, en aangezien je geen sporten mag doen zoals basketbal, voetbal, softbal etc. (omdat deze sporten tijdens een les wel ‘vanzelf’ gaan) is het wel handig dat je sporten doet die je zelf doet/hebt gedaan. Ik dacht eerst aan golf (hebben we materiaal voor op school), maar de lessen zijn na de herfstvakantie en dan lijkt het me een beetje koud om dan nog buiten te gymmen en volgens mij mogen de velden dan ook niet meer gebruikt worden.

Dus dacht ik eraan om karate als les te geven, maar ik weet niet echt hoe ik die les dan op moet vullen! Je moet de les ook in drieën verdelen, dus bijvoorbeeld bij dansen 1. warming-up 2. dans oefenen in stappen 3. dans uitvoeren in het geheel.

Bij 1 wil ik dan ook een warming-up doen, maar iemand een idee wat voor een warming-up ik kan geven? Normaal deden we in de karate lessen van die dingen zoals 100x (of zelfs meer) opdrukken/buikspieren etc. maar lijkt me te zwaar voor mensen die dat niet gewend zijn. En voordat je begint met trappen en stoten moeten je spieren natuurlijk wel een beetje ‘los’ zijn.
Bij 2 wil ik dan gebruik maken van stootkussens en dan gewoon de basistrappen en stoten leren, maar om dat alleen te doen is natuurlijk ook weer wat saai :3
Bij 3 weet ik nog niet wat ik moet doen. Misschien iets van dingetjes die je dan kan gebruiken in situaties of zoiets? (Bijvoorbeeld bij een vervelende jongen in de kroeg :’))

Dus ik vroeg me af of hier ook mensen zijn die ook aan karate doen/hebben gedaan en misschien nog iets weten voor mijn les? Of als je niet aan karate doet: wat zou je dan juist leuk/handig lijken om te leren?

Wat ik altijd op dinsdag doe is rondjes rennen en op commando opdrukken/buikspieroefening etc. Soms doen we ook een rustig partijtje, maar dat lijkt me niet echt geschikt xD
Misschien kan je uiteindelijk kata 1 doen?

Rondjes rennen deden wij ook, dat kan misschien ook wel:) en kata 1 is opzich ook wel een goed idee! En rustig partijtjes zou misschien ook nog wel kunnen:)

Dat zou ik dan wel doen nadat je wat basis hebt gedaan, anders loopt het misschien wat uit de hand =P Maar wat je ook kan doen is stukjes uit kata een pakken en die in tweetallen oefent zodat je als ware het kata ‘uitlegt’. Als je snapt wat ik bedoel xD

Lijkt me ook wel handig om eerst de basis te doen :’) en ik denk daarna oefenen met stootkussens en dan de kata (en dat laatste met in stukjes kata oefenen snap ik niet echt? :p)

Up!

Voor de warming up, rondjes rennen en de laatste de voorste inhalen enzo. spieroefeningen jumpingjacks rekken, vooral rekken omdat je met trappen je been nogal hoog doet zegmaar.

Stootkussens vindt iedereen meestal wel leuk.

Oh en misschien aan het einde sparren enzo.

Spieroefeningen zijn inderdaad wel handig, niemand moet natuurlijk een blessure krijgen (:

Ik dacht ook aan een soort spel tijdens de warming-up waarbij je dan tegenover iemand staat en dan zijn knie of schouder aan moet raken, waarbij je dan een beetje leert goed op je tegenstander te letten (en dat als je zijn knie probeert aan te raken, dat hij/zij je schouder niet aanraakt).

De jongens hebben in ieder geval al aangegeven dat ze sparren wel zien zitten x]