Hulp nodig, gynaecoloog?

Hoi iedereen!
Ik ga over 2 weken naar de gynaecoloog om een spiraaltje te laten zetten. Maar nu heb ik een probleem: ik moet daar dus heen midden in mijn periode, dat is nodig voor het zetten, heeft iemand daar ervaring mee? Ik weet dus niet goed of ik gewoon een tampon in moet doen en die vlak voor de tijd eruit moet halen, of gewoon maandverband? Maar dat lijkt me zo smerig…

Dus dat is eigenlijk mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee? En hoe heb je dat dan gedaan?

Alvast bedankt!

Geen ervaring mee haha,
ik zou je gynaecoloog raadplegen? Die weet vast wel het antwoord!

ik zou tampon doen.

die gynaecoloog zal het vast niks uitmaken :slightly_smiling_face:

Anders doe je gewoon een maandverband in vlak voor je daar heen gaat? Dan is hij niet al helemaal volgelopen. Of Daar een maandverband in doen. Als je die tampon er vlak voor uit gaat halen denk ik dat je door gaat lekken.

doe een tampon in en zeg:
ik heb wel een tampon in
en dan neem je maanverband mee voor als die uitmoet

Idd dat ja, want hij/zij kan natuurlijk geen spiraaltje plaatsen als er een tampon inzit…

Verplaatst naar beauty, health & hair

Raar dat dat bij de gyneacoloog gebeurd? Onze huisarts doet dat zelf…

Maar iig, je kan gewoon een tampon in doen, aangezien die arts in het bloed moet gaan werken vind hij het echt niet erg om een bebloede tampon/maandverband te zien hoor. :stuck_out_tongue:

Succes overigens, het doet pijn :3

Ik zat toen ook aan het einde van mijn periode maar zo,n vrouw/man krijgt wss elke dag wel iemand die ongesteld is. Gewoon tampon eruit halen met het uitkleden, er staat daar wel een prullenbak.

Tampon indoen en ik denk dat hij die er wel zal uithalen. Hij doet dit wel 'n aantal keer per week, hoor. Je kan het heus wel vragen.

Wist je dat je tampons eruit kan halen?

Gelukkig, bedankt iedereen :slightly_smiling_face: nou ik hoop heel erg dat het niet te veel pijn doet :wink: bedankt!