Hulp nodig bij vriendengroep

Ik zou heel graag jullie mening horen…

Mijn vriend en ik zijn inmiddels 3 jaar samen en verloofd (27 en 34 jaar oud) Ik woonde in een huurhuis en hij in een koophuis in een ander dorp. Ik ben bij hem ingetrokken en heb mijn huurhuis stop gezet. Tussen ons gaat alles helemaal goed, behalve dan dat zijn vriendengroep mij niet mogen.

Ik ben zelf een spontane meid en klets met iedereen graag. Zo ook met zijn vriendengroep. Ik kon hun helemaal niet en ben dus zonder oordeel binnen gekomen. Na met iedereen een praatje gemaakt te hebben klikte het met de een wat beter als met de ander. Met 1 meid kreeg ik goed contact en we whatsappte wat heen en weer. Hierom werd een ander boos…(jaloerzie?) Het is een vriendengroep die zich overigens alleen in de kroeg bij elkaar komt. Na een paar weken merkte ik dat er erg veel gepraat werd over andere als zij er niet bij waren. Daar heb ik wat van gezegd. Namelijk tegen mijn vriend: Joh B is er nu niet dus praat nu niet zo, morgen loop je weer met hem in de stad. Dit werd mij zeer kwalijk genomen want waar bemoei ik me nu mee?
Zo werd mij ook kwalijk genomen dat mijn vriend niet meer 4 dagen in de week naar de kroeg kwam. Ik pakte hun vriend af. Daarna werd het verhaal dat zij begonnen te stoken in onze relatie. Dit is na wel wat ruzies toch niet gelukt, en gooide ze het over een andere boeg. De meiden in de groep vertelden allerlei informatie over mijn vriend: Joh weet je het wel zeker, hij gaat toch vreemd. Hij heeft de afgelopen jaren zoveel meiden gehad hij blijft toch niet bij je. Zelfs de vraag kwam naar mij: Hoe is jou seksleven met hem, want hij krijgt zijn penis nooit omhoog? Ik ben iedere keer verbaasd en geef dan wel de juiste antwoorden of negeer het, maar het doet toch heel zeer. Zijn eigen broer zit ook in deze vriendengroep en doet hieraan mee. We hebben al een keer met elkaar aan tafel gezeten, toen werd 1 vriend zo kwaad op mij dat hij agressief werd. Mijn vriend heeft hem toen ons huis uitgezet en hem niet meer gesproken. We zijn nu al een jaar niet meer mee naar de kroeg, en toch blijven ze over ons praten. Als we ze tegenkomen vinden ze het allemaal jammer dat het zo gelopen is, en als we dan het gesprek aan gaan is het mijn schuld weer…we komen hier echt niet uit. Moet ik nog moeite doen om dit goed te krijgen, moeten we ze laten vallen, mijn vriend kent hun al 15 jaar…Wat kan ik doen, welke rol moet ik nog aannemen? Zijn die vrienden jaloers, of denken jullie dat ze wat anders willen?

Alvast bedankt!

Dit topic had je gisteren al gemaakt… Waarom up je die niet

O sorry…ik weet eigenlijk niet hoe dat moet. En hoop dat er veel mensen willen reageren omdat ik veel hulp kan gebruiken…

Dan reageer je in je eigen topic en dan komt tie weer omhoog bij actieve onderwerpen. Het is niet de bedoeling dat je elke dag een nieuwe maakt.

bedankt voor de tip! Ik dacht misschien een andere doelgroep omdat ie ergens anders onder staat… maar dat is zeker niet zo.

Er zullen vast wel mensen zijn die per categorie kijken, maar de meesten kijken bij actieve onderwerpen, dus daar zie je alle topics (: