Hulp nodig bij tekening

Hey,
Veel hulp heb ik niet nodig, heb alleen wat ideetjes nodig,
Ben een tekening aan het maken rondom muziek, en ik zou graag van jullie weten waar je aan denkt als je aan muziek denkt.
Hiermee bedoel ik niet een gevoel, maar echt een voorwerp of iets dat je kan zien ofzo!
Dankje!

Ik weet niet of dit is wat je wil horen maar kunst is iets wat uit jou moet komen. Er is niks mis met opdrachten uitwerken, maar er is een verschil tussen een bepaalde opdracht uitvoeren en letterlijk het idee en gevoel van een ander gebruiken voor jouw kunst. Daarnaast wordt kunst veel leuker als het écht uit jezelf komt, in plaats van wanneer je probeert de ideeën van een ander je eigen te maken. Kijk dus eens welke voorwerpen voor jou muziek betekenen, in plaats van andere mensen. Kunst is boven alles een persoonlijke kwestie en al werk je met een voorwerp wat voor helemaal niemand een associatie met kunst oproept behalve voor jezelf, dan nog zit je goed. Zo lang je maar kan uitleggen waarom je de link tussen het voorwerp en muziek legt.

Verder zou ik je aanraden een nummer of genre te nemen en te kijken wat het bij je oproept, en niet muziek als geheel omdat dat een ontzettend breed begrip is.

Ga gewoon zelf wat nummers luisteren. Niet een nummer dat over een voorwerp gaat natuurlijk (als ik “over de muur” ga luisteren denk ik automatisch aan de Berlijnse muur bijvoorbeeld).

Soms moet je gewoon wat geduld hebben voor je inspiratie krijgt.

Mwah. Inspiratie komt meestal niet uit het niks. Het is een proces waar je continu mee bezig bent waar ideeën uitkomen.

dus @TS maak losse schetsen foto’s etc wat jou allemaal aan muziek, jou favo nummer doet denken etc, en ga daarbij beelden creeëren, combineren enzo