Hulp nodig bij tapasavondje !

Hey, allemaal !

Ik wil van de week graag een tapasavondje gaan organiseren voor enkele mensen en mezelf.
Veel recepten kan ik wel op internet vinden, maar ik weet natuurlijk niet of die ook lekker zijn en redelijk simpel in de bereiding.

Het lijkt me leuk als jullie mij misschien wat tips kunnen geven voor enkele recepten ! Zowel met vlees, als vegetarisch.
Zouden jullie dan misschien ook het recept erbij willen plaatsen ?

Super bedankt !!!

Weet je wat bruschetta is? Het is tomaat op een stokbroodje, maar over die tomaat zit dan zout, knoflook, olijfolie en wat je verder nog wilt. Nu is zo’n heel stokbroodje waar het op bedoeld is een beetje veel voor tapas, maar wij maken gewoon een schaal met dat tomaat (en die dingend die je er op heb gegooit) snijden het stokbrood in stukjes en doen het elke keer op een klein stukje. Heel lekker =)

Heb je een bepaald thema in gedachten?

Ik vind het altijd wel leuk om dan een aantal ingredienten te gebruiken en op verschillende manieren terug te laten komen, bijvoorbeeld gerechtjes met tomaat, of kip. :slightly_smiling_face:

Nee, eigenlijk niet. Weet je een leuk thema ?

Tip: gevulde champignons
Het midden van de champignons er uit halen, dit vullen met boursin (light, voor de gezondere versie :wink: ), vervolgens stukjes walnoot erop strooien en dan 20 minuutjes in de oven op 200 graden.
Echt super lekker, makkelijk en snel!

Verder kun je wraps maken met bijvoorbeeld kruidenkaas, kipfilet plakjes en sla. Deze oprollen, prikkertjes erin en in stukjes snijden zodat je leuke rolletjes hebt.

Misschien nachos? Niet echt spaans maar wel lekkre haha. Nacho chips in een ovenschaal doen die ingevet is, oregano erover strooien en geraspte kaas erover. Vervolgens in de oven totdat de kaas gesmolten is en als sausje mayo met chilisaus mixen.

Dit waren mijn ideetjes voor nu haha. Asl ik nog iets bedenk laat ik het weten!

Wat een leuke ideeën, bedankt ! Ben benieuwd naar je andere receptjes ! :laughing:

oh bedenk me nog iets. Ben aan 't dieeten haha dus ik denk natuurlijk alleen maar aan eten :rage:
Het is een rare combinatie maar mega lekker voor op toastjes of stokbrood.
Je neemt philadelpia (gewoon normale zonder kruiden o.i.d), snijd bosuitjes klein, gooit die eroverheen en doet er chilisaus bij. Mixen en voila. De hoeveelheden meot je een beetje aftasten.
Zoals ik al zei… rare combinatie maar o-zo-lekker.

Up.

Het avondje gaat zaterdag plaatsvinden.
Ik heb al aardig wat recepten gevonden, alleen was ik nog op zoek naar wat kleine hapjes met kip en vegetarische hapjes.
Dus, geen met vis of ander vlees meer, haha !

Inspiratie te kort :flushed:

Sweet peppers! Kant en klaar te kopen maar je kunt het ook zelf maken, van die kleine bolle pepertjes (ik weet niet precies hoe ze heten) leeg maken vanbinnen en er roomkaas in doen. Wij hebben een keer op school een tapas-maak-workshop gehad maar ik weet niet alles meer precies, maar op internet is genoeg te vinden toch lijkt me?

Patatas bravas, vegetarische frittata/Spaanse tortilla, gazpacho, feta/spinazie in filodeeg (spinakopita), jalapeno poppers, dolma’s, gemarineerde artisjok harten… vegetarische tapas zijn best lastig te bedenken, buiten brood met tapenade en aioli en olijven om!

Klopt ! Maar, in dit lijstje staan toch best lekkere ideeën, bedankt !

Hoe was het? En wat heb je allemaal gemaakt?