Hulp nodig bij schijnzwangere hond :')

Mijn hond is schijnzwanger.

Dit is al de derde keer binnen 2 jaar.
Ze sleurt steeds een oranje piep botje mee, graaft kuilen in de tuin, piept en jankt constant, zit heel erg te hijgen, wil niet mee wandelen want wil het botje niet alleen laten, wil niet eten, begraaft haar brokjes voor haar nietbestaande kind etcetc.
Opzich kunnen we het nog wel negeren en moeten we er verder geen aandacht aan schenken. Nu ben ik alleen net naar boven gegaan om naar bed te gaan en zit ze weer vol op te janken. Het is heel gehorig bij ons in huis en ik weet ff niet wat ik moet doen :’) Als ik naar beneden ga kijkt ze me heel schijnheilig aan of ze doet net alsof ze slaapt en als ik boven ben begint het weer.
M’n ouders zijn er niet en normaal word ze altijd rustig als ze m’n moeder ziet en m’n moeder weet meestal ook wel wat ze moet doen.
Ze smst alleen niet terug.

Iemand tips?
Ik wil slapen :’)

Laten we er maar gelijk aan algemene ‘mijn hond is schijnzwanger’topic van maken, dan is dit niet zo’n fail topic :’)

Sorry ik heb echt geen idee, staat er niet iets op internet?

Misschien een keer naar de dierenarts? Weet niet of dit normaal is namelijk.

misschien kun je het op het forum van hondenpage.com neer zetten, vaak al heel snel reactie. Je hoeft je niet beslist aan te melden.

Ik snap het niet :’) Schijnzwanger? (heb geen hond (A)) Wat houdt dat in?

Dat legt ze best goed uit als je leest.

gewoon het speeltje wegnemen en goed verstoppen tot het weer voorbij is.
heeft bij mijn hond ook gewerkt :grinning:

Schijnzwanger van een botje die gewoon buiten haar lichaam is? Sorry ik snap het gewoon niet

Misschien kun je haar laten steriliseren? Als ze dat al niet is, ik heb er niet zoveel verstand van maar ik hoor dat dat soms wel werkt.

Als een hond schijnzwanger is kan je eigenlijk niets doen. Ik heb wel een tip! : aai haar niet over dr buik als je constant langs de tepels gaat stimuleer je het namelijk :slightly_smiling_face:

Vervelend! Maar ik weet het niet sorry.

Haal dr speeltje weg en alles wat er op lijkt. Mn hond had het ook terwijl ze geen baarmoeder meer had :’)

@Mariskaxo Schijnzwanger is dat ze denkt dat ze zwanger is of zich gewoon zo gedraagd. Dat botje sleept ze dan overal mee naartoe, omdat ze de behoefte heeft om ervoor te zorgen en te beschermen:P Net als een pup idd.

Heb zelf geen idee wat je er verder aan kunt doen, behalve het speeltje weghalen. Misschien gaat het dan vanzelf over;)

Kan nu niet meer, ze is 10 jaar oud en komt niet meer uit de narcose als ze nu geopereerd wordt. Dan maar dat gejank aanhoren :’)

Bedankt voor de tips in ieder geval =)

Bij reuen is het zo dat zij de loopse ‘geur’ van vrouwtjes ruiken, en daardoor ook gaan piepen.
Bij vrouwtjes is het idd schijnzwanger. het gaat wel weer over, en waarschijnlijk wil ze alleen maar aandacht. misschien helpt het om haar een knuffelhondje te geven? :grinning:

Knuffelhondje geven maakt het erger ;p Dan stimuleer je haar gedrag doordat ze iets krijgt wat ze gaat bemoederen.
Ze had een oranje speelbotje en die begon ze als haar puppy te zien,ze liet het ding geen seconde alleen en bleef het steeds beschermen.
We hebben het nu afgepakt en nu is ze al wat rustiger.

Kijk even op www.hondenpage.com

Hier zit ik zelf ook op,
En er zijn veel mensen met verstand van honden.
Je kunt hier berichtjes plaatsen zonder een accounte te moeten plaatsen (maar een account maken kan natuurlijk ook),
Er zijn ook speciale pilletjes voor honden die schijnzwanger zijn,
Ik zou daar echt even kijken!

(En geen knuffels/etc gaan geven!)

Onze oude hond (is laatst overleden) deed dat ook vaak.
Ze deed Pressies hetzelfde als wat jij beschrijft!
Je kunt er niet veel aan doen, het is nou eenmaal de natuur.
Wij hebben er ook nooit wat aan gedaan, gewoon negeren ook al is dat moeilijk.
Onze hond lag zowat de hele dag in haar mand die ze verrot had getrokken (nestje gemaakt), wij hadden 's avonds nooit last van gejank.
Misschien moet je haar mee naar boven nemen samen met haar speeltjes?
Dat deden wij ook af en toe.
Dat kan misschien wel werken :slightly_smiling_face:

Succes!

Je hebt daar meestal ook binnen 2 minuten antwoord