Hulp nodig bij Frans filmpje..

Voor morgen moeten wij een filmpje kijken op een website en daar vragen bij maken, alleen ik snap er écht helemaal niets van! Dat Frans wat daar gesproken wordt gaat echt veel te snel voor mij :S
Is er iemand hier die goed is in frans en de tijd heeft om een filmpjes van 5 minuten te kijken? Het zou mij heel erg helpen!!

Link naar het filmpje…

Vragenlijst bij video 1 (Maroc)

1.Wat wordt bedoeld met : salles obscures?
Bioscopen.

2.Wat is gebeurd met de bioscopen van Tanger?
De bioscopen worden gesloten.

3.Wat is de reden voor deze situatie?

4.Wat zou de oplossing kunnen zijn?
Renoveren.

5.Wat doet de oude bioscoop van Tanger?

6.Waarom gaat de jeugd niet naar de bioscoop?

7.Wie is Ahmed Ziad waar komt hij vandaan?

8.Hoe is zijn liefde voor de film ontstaan?

9.Waarmee is zijn opleiding begonnen ?

10.Wie ontmoet hij in de video?

11.Wat moet volgens hem met de Marokkaanse film gebeuren?

De schuingedrukte antwoorden was alles waar ik zelf achter ben gekomen… xD

niemand? nja ik kan het me wel voorstellen, dat filmpje is echt niet te begrijpen…

Hmmm…misschien met ondertiteling? XD

Dat filmpje is te begrijpen, ik snap het wel, maar ben veel te lui om het in te vullen. Sorry :slightly_smiling_face:

Ja de ondertiteling zou inderdaad een goed plan zijn…
Hmm oke, nja ik ben gewoon heel erg slecht in frans luisteren. We oefenen het amper in de klas en dan krijgen we wel ineens zo’n opdracht…

Ik ben te lui om het nu te doen, sorry. : p
En ik heb een gruwelijke rothekel aan TV5-Frans. Ik versta het Frans uit de Anjou voor 100 procent, omdat mijn moeder daarvandaan komt, maar van TV5 versta ik altijd maar zo´n 70 procent. :confused:

Ooh oke, nouja, bedankt dat jullie in ieder geval de moeite namen om te reageren, WhatABullShit en Morrison (:

Iemand anders misschien die me op weg wilt helpen?

Pffffff ik heb het nou echt al 5x gekeken en telkens teruggespoeld enzo, maar ik ben nog steeds niets opgeschoten… Ik faal in frans…

Hier mag trouwens wel een slotje op als een mod dit ziet…