Hulp nodig bij Beeldende vorming opdracht, inspiratieloos.

Hey, ik moet voor maandag een bv (beeldende vorming) opdracht af hebben, maar ik ben dus zwaar inspiratieloos…

Maar, we moeten een moodboard maken met een thema.
Een moodboard is trouwens, een soort collage van allerlei foto’s en plaatjes van een bepaald thema.
En ik weet dus niet wat voor een thema ik moet doen.
Ik heb ook niet echt veel dingen waar over ik het zou kunnen doen.

• Fashion
  • Make-up

En dat zijn wel de dingen die ik zo even snel kan bedenken, misschien hebben jullie nog wat ideetjes?
Als ik dat moodboard af heb, moet ik een ontwerp maken voor een beeldje, dat bij mij past.
En dan moet ik het in hout gaat uitbeitelen.
Misschien hebben jullie wat inspiratie voor mij?

Thanks! :flushed:

schrijf gewoon eens alles op wat je leuk vind, niet nadenken gewoon opschrijven, en dan naderhand kies je daar een ding uit waar je wat mee kan, daar maak je dan dat moodboard van en maak je een beeldje van.

Ja, maar dat is best moeilijk als je echt ontzettend niet creatief bent, haha. :’)

Misschien is het wel leuk om een moodbord te maken met als thema:
de mode wereld en het perfecte beeld van tegenwoordig hoe die ons beinvloed.
Dus dan moet je denken aan de eisen die tegenwoordig worden gesteld aan meisjes : dun zijn, mooi gezicht, perfecte huid enzo

Creatief ben je niet zomaar, dat is een proces. Dalí kwam vast ook niet uit het niets met geniale schilderijen.

Begin gewoon met alle plaatjes bij elkaar te leggen die je aanspreken, wat er op staat, de kleuren, de tekst erbij, het lettertype, de houding waarin, gewoon alles. Dat is dat al een moodboard. Daarna kan je daaruit plaatjes selecteren die met elkaar te maken hebben. Vraag jezelf; waarom hebben ze met elkaar te maken? Wat vind ik er zo leuk aan? Wat vertellen de plaatjes? Wat is het meest opvallend in deze plaatjes? En zo kom je al dichterbij een beeld: )

Zoiets misschien? Erg simpel en toch er leuk!

Je zegt dat je mode en make up wel leuk vind, daarmee kan je best veel creatiefs!
Bijvoorbeeld een bepaalde kleur/thema/gevoel/jaargetijde/je lievelingsstad/eten enz.
en dan zoek je bij dat gebeure allemaal plaatjes van jurkjes broekjes nagellakjes etc en daar schrijf je dingen tussen. Ook leuke tekeningetjes maken het levendig. Als je zorgt dat mensen iets hebben om naar te kijken en het niet te snel saai word is het goed. Zorg dus voor veel afwisseling :wink:
Succes!!

Ga naar Polyvore.com maak een account aan en ga een set maken. Kies bijvoorbeeld je lievelingskleur en ga tussen de voorwerpen kijken. Alles wat je leuk vind prop je daar neer :slightly_smiling_face:

Ik vind dit wel een heel goed idee inderdaad!
Je moodboard kun je dan maken wat de samenleving als ideaalbeeld ziet.
En hetgeen wat je uitwerkt is jouw versie/kijk op het ideaalbeeld…

Moodboards maken is superleuk!
Je kan leuke fashion en beautyplaatjes opzoeken (in tijdschriften)
En dan plak je alles bij elkaar, daarvoor hoef je niet eens super creatief te zijn want alle plaatjes bij elkaar geeft sowieso wel een leuk effect!

Dankjewel allemaal voor de reacties, heeft me zeker geholpen! :slightly_smiling_face:

Je kan make-up gebruiken om dingen mee te schrijven en bijvoorbeeld kaders om foto’s maken die ook over make-up gaan. Dubbel make-up :bowing_man: