Hulp met vertellen

Hey allemaal,

Ik heb sinds een maandje en 4 dagen een super lief vriendje. Ik wil dit ook erg graag aan mijn moeder vertellen. Er zit alleen wel een leeftijdsverschil in, 12 jaar. Ik ben 16. Mijn vriend en ik zitten echter op dezelfde golflengte kwa karakter enzo.
Ik ben bang voor de reactie voor mijn moeder, omdat zij mij echt nog ziet als een klein meisje en mij wilt beschermen enzo.

BTW ik ken deze jongen/man al ongeveer 1,5 jaar.

Hebben jullie tips om het te vertellen.
Ik heb geen zin in antwoorden zoals: 't gaat niet werken of belachelijk z’n leeftijdsverschil

Zo groot is dat leeftijdsverschil niet, kuch.
Je moeder krijgt er geen hartaanval van, als ie 70 was misschien wel.
Je moeder weet heus wel dat haar kleine meisje groot wordt. :
16 jaar en een man? tuurlijk joh.

Ik bedoel, ik ben 16 en het leeftijdsverschil is 12 jaar. Hij is 28

Ah ja sorry.
Ik heb het verkeerd begrepen. :'P

Nou maar als je zegt dat je heel volwassen bent voor je leeftijd kan dat toch prima?

Je zegt zelf al dat jullie op dezelfde golflengte staan, dan is dat toch wel goed? :")
Ik werd het even zat, van die 12 jarige kinders die denken dat 3/4 jaar verschil groot is, het ligt maar net aan hoe je mentaal bent, en je karakter.
Het beste is denk ik om het te vertellen als je moeder in een goed humeur is.
Voor de rest heb ik niet echt tips…

toch vind ik het een groot leeftijds verschil (?)
maar dat kun je het beste zelf aan voelen
en dat moet je ook aan je moeder vertellen.

Over 4 jaar is ze 20, en hij 32.
Naarmate je ouder wordt, groeit het verschil wel een heel stuk kleiner!
Succes met het vertellen. :’)

Ik zou het gewoon rustig vertellen, als jullie bijvoorbeeld samen gezellig koffie drinken of zo. Ik zou eerst vertellen dat je een vriend hebt ontmoet, dat het goed klikt, … En na een tijdje zou ik pas vertellen dat hij zoveel ouder is. Ik zou ook voorstellen dat ze hem eens ontmoet, zodat ze kan zien of ie oké is.

Oke ik was hier sarcastisch, maar jullie volgens mij niet. Die man is bijna 30. Jij bent net 16. Ik vind het niet kunnen en ik wens je veel succes met het aan je moeder te vertellen.

ghehe nou succes met het vertellen

als jij hem écht leuk vind, is er toch niks wat jullie scheidt!? je moeder kan het misschien afkeuren, maar meestal accepteren ze het later wel… als ze maar snel genoeg zien dat hij lief en leuk is, komt het echt wel goed! succes!

hij is strafbaar en eigenlijk een pedofiel
dit gaat mij echt boven het hoofd

-___-

Wettelijk gezien niet, vanaf 16 mag het .
Zulke reacties heb ik dus niks aan dus hou ze maar mooi voor je

18 misschien? Of is de wet veranderd zonder dat ik het weet?

:")

naja, ik voel me vervelend in dit topic. Succes ermee :wink:

Haha ja eigenlijk wel (:

toch nog iemand die het met me eens is