hulp met studiekeuze please??

Hee,
Ik ben dit jaar klaar met school, morgen beginnen mijn eindexamens. Ik zit op de internationale school dus doe ik het IB.

Ik ben geaccepteerd voor het IBCoM programma in erasmus universiteit in Rotterdam (international bachelor in communication and media), wat ik zelf dus heel goed vind want ze accepteren maar 150 mensen. De studie is in het engels en lijkt me wel boeiend maar niet zo makkelijk en als ik het niet leuk vind zit daar. Ook vind ik rotterdam vergeleken met leiden helemaal niet leuk maarja dat is de omgeving.

Maar ik ben nu ook geaccepteerd voor Webster university in Leiden, in nederland vrij onbekend omdat het een amerikaanse universiteit is. Ik mag daar nog alles studeren, psychologie, media communication, international relation etc en ik kan er vakken combineren hoe ik het wil. Alleen lijkt mij webster heel erg afgesloten van de rest van leiden en ben ik bang dat ik er niet makkelijk vrienden vind ofzo…

Ik weet niet echt welke van de twee ik moet kiezen omdat ze allebei pluspunten hebben, en ik heb natuurlijk al iedereen in mijn omgeving gevraagd maar ik dacht hoe meer meningen des te beter. Op het moment ligt webster wel een beetje voor…
Naja heel erg bedankt als jullie dit lezen en antwoorden :slightly_smiling_face:

Je hebt bij Webster misschien wel kans dat je minder snel mensen leert kennen van andere studies. Maar dat hoeft geen probleem te zijn aangezien op die Webster opleiding misschien ook wel leuke meiden zitten waar je bevriend mee kan raken. En andere mensen kun je ook leren kennen door een bijbaantje in Leiden te zoeken of misschien bij een studentenvereniging te gaan.

En over de studie in Rotterdam, het kan altijd zijn dat een studie niet bevalt. Dat risico loop je altijd. Dat je Rotterdam niet zo’n leuke stad vind dat kun je niet veranderen en daar zul je het dan toch gewoon mee moeten doen!

maar je zal toch wel vrienden maken in de school zelf. bv met mense die dezelfde vakken hebben?

ja dat is wel waar, bij webster gaan ook wel mensen zijn waarmee ik bevriend kan worden alleen is het zo dat je bij webster heel gemakkelijk rond kunt reizen omdat ze in heel veel landen faculteiten hebben zodat je gewoon ergens anders verder kan studeren. En ik ben het wel gewend van de internationale school dat mensen steeds verhuizen enzo maar ik wil bij mijn studie wel een paar mensen ontmoeten waarmee ik dan altijd bevriend blijf. Want ze zeggen altijd van ja in je studie ontmoet je de vrienden die je voor altijd houdt enzo… Naja ik ben gewoon moeilijk met keuzes:p

Persoonlijk zou ik denk ik voor Leiden kiezen… sowieso omdat het me fijn lijkt om overal ter wereld te kunnen studeren en omdat je meerdere dingen kunt kiezen.
Wanneer je vaste vrienden in leiden wilt zou ik ervoor kiezen om bij een sport of studentenvereniging te gaan. En sowieso zul je vast wel goede vrienden maken hoor, of ze nu weggaan of niet!

Ja leiden is wel echt een kans daarom zit ik ook te denken dat ik toch leiden kies, ik nog tot 7 mei dan moet rotterdam het weten omdat ze dan iemand anders mijn plek kunnen geven… Maar heel erg bedankt allemaal ik had even meningen van buiten mijn familie enzo nodig:):slightly_smiling_face:

Als je Leiden leuker vind zou ik gewoon voor Webster gaan, je kan bij een studentenvereniging gaan en met een bijbaantje ontmoet je ook mensen!

Webster lijkt mij leuker