Hulp met liedje schrijven

Hee meiden,

ik wist niet heel goed waar ik dit topic moest gaan plaatsen, dus als hij hier niet thuis hoort moeten jullie dat zeggen.

Ik wil heel graag een eigen liedje schrijven over mijn gevoelens en gedachtes, want hier zit ik best wel mee, en het lijkt me mooi om hierover een liedje te schrijven. Ik heb al heel veel pogingen gedaan, maar het lukt me maar niet. Ik weet niet goed op welke melodie ik het moet doen, en hoe de klanken moeten klinken.

Ik vroeg me af, is er misschien iemand die het leuk vind om liedjes te schrijven en mij hierbij zou kunnen helpen?

Ik zou je super dankbaar zijn!

Een tip is om het misschien met een instrument te doen? Heb je gelijk al een soort stencil.

Jaa, helaas bespeel ik helemaal niets. Ik heb het geprobeerd met karaokes van andere liedjes, maar dit vind ik nog best moeilijk.

Tja, meer dan tips geven voor de muziek en het bestuderen daarvan kunnen we je niet echt geven denk ik. Probeer het anders eerst met een liedje dat al bestaat, en vervang dan die woorden met jouw zinnen. Dan heb je de melodie al. Dan kun je van daaruit wel weer verder kijken.

Wat bij mij hielp toen ik nog liedjes schreef is eerst een gedicht schrijven en dan pas refreinen enzovoort. Helpt het wel als je een gedicht schrijft en dan pas de ‘lyrics’ zeg maar. Kwa muziek kan ik je dan weer niet helpen haha. Ik gebruikte ‘garage band’ van apple.