Hulp met Excel

Hee =)
Op school heb ik een opdracht gekregen over Excel, alleen ik snap het echt niet. Is er misschien iemand die goed is in Excel en mij hierbij wil helpen?

De opdracht zit zo:
Je moet na simuleren hoe groot de kans is dat je naar 3 keer gooien nog steeds geen 6 heb gegooit. Dit moet dan 25 keer geprobeert worden

Njah, ik kan dus wel een dobbelsteen maken op Excel maar ik weet niet hoe je het zo krijgt dat hij alle gegeven in een grafiek zet en bijhoud hoeveel keren je moet gooien voordat je een 6 hebt.

Het moet dus zo zijn op het laatst dat je Excel opstart, op F9 drukt, dat je dan gelijk 25 keer zo’n rijtje krijgt, er een grafiek komt te staan en dat en een tabel komt met:

1 keer gooien:
2 keer gooien:
3 keer gooien:
4 of meer keer gooien:

Zo’n soort tabel. Ik hoop dat iemand mijn uitleg snapt en mij hierbij kan helpen…
Alsvast bedankt voor het lezen…

ik kan wel met excel werken maar dit kan ik niet
zie dit als een upje :wink: x

Dankjewel =).
Ik ben al een beetje op weg, maar nu moet ik een tekentje invoeren, alleen ik weet niet waar het tekentje staat, of hoe ik die moet invoeren…

geeen idee, up!
of heb je hem al moeten inleveren? =)

Ok. Dus het is niet de bedoeling dat je gewoon zelf de kans berekent dat na 3 keer gooien je nog geen zes hebt? Want dat kan natuurlijk ook! Ik neem nu maar even aan dat jij steeds een experiment van 3 keer gooien moet doen en dat dan 25 keer. En dat je dan kijkt hoe vaak het voorkomt dat daar geen zes bij zit en je daar dan de kans uit berekent.

Ik zou dit zo doen:
Je maakt een kolom en daarin zet je 1 t/m 25. Dan zet je in de drie kolommen daarnaast allemaal =ASELECTTUSSEN(1;6) om de dobbelsteen te simuleren. Dan heb je dus 3 keer gooien naast elkaar staan. Die kolommen trek je dan door naar beneden zodat je een hele tabel krijgt. Vervolgens tel je het aantal keer dat je geen zes hebt in de drie keer gooien. (Dat kan je ook weer doen met een functie in excel, maar ik neem aan dat je dat niet hoeft te kunnen?). En vervolgens dat aantal door 25 delen, omdat je het experiment 25 keer uitvoert.

Bedoel je dat ongeveer? Zo nee, zeg het maar dan kijk ik of ik ook weet wat jij wel bedoelt xD