Hellooo,
Ik heb jullie hulp nodig. Ik heb namelijk aankomende woensdag een ‘date’ met een jongen van school. We praten nu echt al 2 weken lang, elke dag en het klikt echt goed. Hij heeft al laten weten dat hij mij leuk vind en ik vind hem ook leuk. Helemaal geen probleem dus. Hij is alleen heel verlegen en ik ook, en nu weet ik dat het in het begin wat ongemakkelijk zal zijn aangezien we elkaar voor de vakantie, op school, nooit echt spraken, maar dat zal na 10 minuutjes wel weer wennen en is het minder ongemakkelijk, denk ik en hoop ik. We hebben ook expres in de vakantie afgesproken zodat het liever dan awkward is, dan dat het op school heel ongemakkelijk gaat worden. Ik hoopte dat jullie misschien (uit eigen ervaring of niet) me kunnen laten weten hoe jullie eerste date liep en hoe ik ervoor kan zorgen dat het niet zo ongemakkelijk zal worden en wat eventueel gespreksstoffen zijn.
En dan heb ik bij nog iets jullie hulp nodig. Ik moet wel aan mijn ouders vertellen dat ik hem leuk vind en met hem op een date ga, of nou ja, dat vind ik wel fijner om te vertellen alleen ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet doen. Mijn zusje weet het al wel, maar ik vind het een beetje raar om te vertellen omdat ik heel de vakantie er niks over heb gezegd en nu opeens aankom dat ik met hem op een date ga. Zij willen natuurlijk wel weten wie het is, wat we gaan doen, waar, hoe laat en al die dingen. Ik vind het niet eng om te vertellen, ik weet alleen niet hoe ik er het beste over kan beginnen zonder meteen alles op tafel te gooien als jullie begrijpen wat ik bedoelen, want het is niet zo dat we al iets hebben.