Hulp gezocht!

Hellooo,
Ik heb jullie hulp nodig. Ik heb namelijk aankomende woensdag een ‘date’ met een jongen van school. We praten nu echt al 2 weken lang, elke dag en het klikt echt goed. Hij heeft al laten weten dat hij mij leuk vind en ik vind hem ook leuk. Helemaal geen probleem dus. Hij is alleen heel verlegen en ik ook, en nu weet ik dat het in het begin wat ongemakkelijk zal zijn aangezien we elkaar voor de vakantie, op school, nooit echt spraken, maar dat zal na 10 minuutjes wel weer wennen en is het minder ongemakkelijk, denk ik en hoop ik. We hebben ook expres in de vakantie afgesproken zodat het liever dan awkward is, dan dat het op school heel ongemakkelijk gaat worden. Ik hoopte dat jullie misschien (uit eigen ervaring of niet) me kunnen laten weten hoe jullie eerste date liep en hoe ik ervoor kan zorgen dat het niet zo ongemakkelijk zal worden en wat eventueel gespreksstoffen zijn.

En dan heb ik bij nog iets jullie hulp nodig. Ik moet wel aan mijn ouders vertellen dat ik hem leuk vind en met hem op een date ga, of nou ja, dat vind ik wel fijner om te vertellen alleen ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet doen. Mijn zusje weet het al wel, maar ik vind het een beetje raar om te vertellen omdat ik heel de vakantie er niks over heb gezegd en nu opeens aankom dat ik met hem op een date ga. Zij willen natuurlijk wel weten wie het is, wat we gaan doen, waar, hoe laat en al die dingen. Ik vind het niet eng om te vertellen, ik weet alleen niet hoe ik er het beste over kan beginnen zonder meteen alles op tafel te gooien als jullie begrijpen wat ik bedoelen, want het is niet zo dat we al iets hebben.

haha, herkenbaar dit! Ik ken mijn vriend ook van school, en toen wij de eerste keer afspraken was ik ook doodzenuwachtig. Onderweg naar die date in de bus werd ik ook helemaal misselijk, moest ik uiteindelijk eerst tien minuten bij dat busstation goed ademhalen voordat ik het aandurfde naar het meetingpoint te gaan. Maar goed… Uiteindelijk ging het heel goed, was ik voor niks zenuwachtig geweest en praatten we aan een stuk door. M’n vader belde me later of ik nog thuis kwam eten, we waren de tijd vergeten namelijk was het opeens 6 uur later. :’)

Je moet het eigenlijk gewoon lekker op je af laten komen, niet te druk maken over: straks vind ie me saai of stom of wat dan ook. Gewoon proberen voor zover dat lukt om rustig te blijven. En wat gespreksstof betreft: vraag naar zijn hobby’s, ga er ook op in dus als hij bijv. zegt: voetbal is m’n grootste hobby? zeg jij: waarom dan? of wat is je favoriete positie om te spelen of zoiets. Het komt en gaat vanzelf. En als jullie op een openbare plek zijn en je echt niets meer weet kan je samen mensen gaan spotten, haha. Dat is wat ik met mijn vriend deed en soms nog steeds doe.

Wat je ouders betreft: gewoon heel nonchalant laten vallen dat je een bepaalde dag met ‘naam jongen’ hebt afgesproken. Dan gooi je niet direct alles op tafel maar hebben zij wel de gelegenheid nog verder te vragen. Hebben ze een soort van tijd om het te verwerken zeg maar, haha.

In ieder geval: succes en maak je niet te druk. :slightly_smiling_face: En excuses als dit een veel te lang verhaal is, haha

Wow ben jij mij ?
Alleeen heb ik gister met hem afgesproken haha
En eigenlijk is het precies zo als LittleAnyway zegt, laat het maar komen :’)
Ik was ook hartstikke zenuwachtig, maar begin gewoon te praten en waarschijnlijk gaat hij er wel op door en hebben jullie een leuk gesprek :’)
Ik heb gewoon aan mn ouders gevraagd of het goed was dat ik met ** ging afspreken, (ze wisten niet eens wie hij was, dus ik vond zelfs dat al eng hahaha), maar zeg het op een rustig moment, en neem de tijd om het te vertellen, maar ze hoeven natuurlijk niet alles te weten :smirk:

Heel erg bedankt meiden! Nu ik wat tips heb gekregen zal het zeker goed komen en kan ik er ook met een zelfverzekerd gevoel naartoe. Ik zal het gewoon op me af laten komen en ervan genieten. Thanks!

Hoee is het gegaaaan? :flushed:

Hiiii, sorry voor de late reactie, maar het ging goed! Het was wel leuk en gelukkig helemaal niet awkward, alleen heb ik nu geen flauw idee wat ik moet doen als ik hem op achool zie en iedereen erbij is.