HULP GEZOCHT voor zoeken stageplaats

Hallo allemaal,

Ik zit nu in 3 vwo en ik moet een stageplaats vinden.
Dit moet te maken hebben met mijn profielkeuze (die ik overigens nog niet weet).
De stage moet maar één dag zijn, en ik heb echt geen flauw idee waar, wat of hoe.
We krijgen van de docenten geen hulp, over twee weken moet onze stageplaats vast staan, maar ik weet het echt niet!

Kunnen jullie mij helpen met het bedenken van stageplaatsen of ideeën?

Xxx een Gymnasiast

Dit idd. Maar ga voor algemeen en kies een school of een callcenter ofzo?

Ja dat weet ik dus ook niet…

Ik zou kijken, hopelijk komen er nog meer tips

Heeft iemand in je familie een eigen bedrijf?

Nee, anders was het wel makkelijk geweest… Ik ken ook helemaal niemand met een eigen bedrijf dus dat gaat moeilijk worden…

Weet je al een beetje wat voor studie je na de middelbare wilt gaan doen? (welke richting; gezondheidszorg, communicatie etc.)

Dan kan je namelijk je stage daarop uitkiezen.

stagemarkt.nl

Meestal wel voor stages voor een langere tijd, maar proberen kan altijd…

Ik weet nog niet wat voor studie, ik vind alles leuk behalve geschiedenis… :wink:

Ik zou even kijken

Hm, en je interesses?
Ik vind schrijven in welke vorm dan ook erg leuk om te doen en zou daarom voor een stage bij een redactie kiezen. Heb jij ook niet zoiets? Of bijvoorbeeld dat je je goed in mensen in kan leven en dat je graag met mensen zou willen werken en dan voor een stage bij dagbesteding voor mensen met een handicap zou kiezen, of juist meer interesse in het menselijk lichaam en beweging en dan voor een stage bij fysiotherapie.

Ik noem maar wat hoor, maar er zijn echt zoveel mogelijkheden!

Ik zou op safe spelen en een kinderdagverblijf in de buurt bellen ofzo. Daar mag meestal wel iemand meelopen volgens mij.

Stage etalage ofzo? Dat is zo’n site met stages voor middelbare scholieren. Verder ga in winkels langs en vraag of je een dag mag meelopen. Of vraag aan je moeder/vader of je een dag mee wil zoiets.

Hee dat is misschien wel leuk, ik zou er over nadenken.

bedankt voor je reactie, ik zou even kijken

In een zwembad (je naam).

Jaa daar dacht ik ook al aan, maar dan heb ik zin om zelf te zwemmen maar dat kan dan natuurlijk niet… toch niet zo’n goed idee :frowning_face:

Ik heb wel tips voor als je contact met een stageplaats opneemt. Je moet het niet brengen als ‘stage’, maar echt als ‘meekijken’. Bij stage hebben veel mensen associaties met veel tijd en moeite, terwijl je helemaal niet veel hoeft te doen.
Bij ons in 3VWO werden er stages gelopen bij sportclubs, bejaardentehuizen, voedselbanken, tweedehandswinkels, peuterspeelzalen en dergelijke. Vooral bejaardentehuizen hebben veel plek. Daar kan je als activiteitenbegeleider vaak aan de slag. Dus dan help je mee met een bingo oid.
Succes!

Heel erg bedankt voor je reactie! ik moet volgende week dus al zo’n formulier invullen :frowning_face: