Hulp gezocht met gitaar tabs

Hoi!

Ik speel al een aantal jaar gitaar, electisch en akoestisch

Alleen nu mijn gitaarles is stopgezet weet ik niet hoe de tabs werken
Wie heeft ervaring?
En kan het me uitlegen!?

Ik ben ook nog niet zo lang bezig met gitaar, maar als je een voorbeeldje geeft van de tabs die je wilt lezen wil ik het wel proberen uit te leggen! Je hebt nl. 2 verschillende notaties…

Ja ik snap het wel, maar als ik het zo 123 uitleg, dan snappen de meeste mensen het niet XD. Het is echt makkelijk.

Deze wil ik graag leren , de accoorden snap ik allemaal maar ik heb het probleem met aanslaan…

Misschien is de site niet zo handig ofzo…
Iemand tips?

Als je moeite hebt met het slagje moet je gewoon het liedje luisteren en het naspelen? Je kan sowieso in de tab zien bij welk woord je moet overpakken.

Ow wacht ik zie het al! Je hebt de verkeerde tabs gepakt, je hebt rhythm gedaan in plaats van lead. Rhythm betekent dat je slaggitaar doet, lead tokkel je. Je moet dus even zoeken naar tabs die er zo uit zien: http://www.ultimate-guita…he_saltwater_room_tab.htm

Precies… Ws leerde jij bij je eerste instrument gewoon bladmuziek spelen? Dan is de eerste keer tabs spelen met je gitaar héél raar… Maar het is echt een kwestie van het liedje vaak luisteren en op je gevoel spelen…

Ik zal het eens proberen, maar dat slagje is toch best moeilijk aan te voelen als je het nog nooit gedaan hebt… En vooral met liedjes van Owl City
Daar hoor je dat gewoon niet
Ik zal met goede moed beginnen :grinning:

AJO VET OWL CITTTTYYYYY

ik kan je wel helpen want ik speel ook heel lang gitaar en i looove ultimate-guitar want zonder dat was ik waarschijnlijk allang gestopt omdat ik geen liedjes mee kon spelen maar ik heb echt veel meer vooruitgang geboekt dan toen ik op les zat haha.

duss wat wil je precies weten?’

Ik kan het niet, maar heb je titel veranderd in ‘Hulp gezocht met gitaar tabs’

De accoorden enzo gaan goed, alleen het aanslaan lukt niet.
Ik weet niet wat het ritme is en hoe je moet aanslaan…

niemand :frowning_face:

oefenen oefenen oefenen, das de enige tip die ik je kan geven

Sorry maar daar heb ik nix aan want ik kan de slag niet :stuck_out_tongue:

Ja maar met de slag moet je oefenen, proberen & luisteren x’]

Als je t zo bekijkt…
Maar ik hoor dat ook gewoon niet