Hulp gezocht! Lenigheid terug oppaken!

Hallo Meiden,

Ik zal mezelf even aan jullie voorstellen.
Ik ben Argania en ik ben inmiddels bijna 17.
Vanaf mijn 3de heb ik aan ballet gedaan. Vanaf mijn 6de ben ik ook in hogere groepen gaan dansen en op mijn 10de ook echt wel op hoog niveau. Het was mijn levensdroom een beroemd ballerina te worden. Tot mijn ouders uit elkaar gingen en ik bij mijn vader moest wonen. Mijn vader (tenminste, dat zei hij.) heeft een balletacademy in de buurt gezocht maar kon deze niet vinden en juist hierom ben ik gestopt met dansen. Ik ging met mijn vader en mijn 3 broers en broertje mee thaiboksen. Ik ben nou eenmaal een sportmens en hier is mijn hart gaan liggen. Inmiddels train ik 3 uur per dag en ben ik Nederlands jeugd kampioen en Europees kampioen. Deze titels heb ik nu sinds 2 jaar. De sport heeft echt mijn hart veroverd maar sinds kort ga ik op mijn vrije zaterdag (zeer vroege morgen) met een vriendin mee hiphoppen en breaken. De liefde voor dansen borrelt weer terug in mijn onderbuik. Een paar dagen geleden probeerde ik de split en de spagaat weer. Hier was ik vroeger heel goed in, maar als je klein bent is dat natuurlijk ook makkelijker. Nu wil ik heeeeeel graag weer lenig worden. Dat is ook handig in de vechtsport en dan kan ik misschien een keuze maken tussen vechten of dansen.
Heeft er iemand wat handige tips en oefeningen die je THUIS kan doen zodat ik weer wat leniger word?

Heel veel liefs, een wanhopige ballerina.

Elke dag thuis rekken en strechen. Maar dat mag je niet doen als je niet opgewarmd bent want das slecht voor je spieren. Dus misschien zelf een warming up doen in je kamer en dan strechen?

hier is volgensmij al een topic voor?

Hoooiiiii
ik doe zelf aan ritmisch en ben lenig. wil je lenig worden in je rug of je benen.
groetjes Ingrid