hai,
Ik doe nu 6vwo en moet dit jaar 4 boeken in het Engels lezen. Nu is dat voor mij helemaal geen probleem, maar ik ben totaal inspiratieloos. Ik weet geen toffe titels.
De boeken moeten allemaal minimaal 200 bladzijden hebben en tot de Engelse literatuur behoren.
Heeft iemand een idee voor mij?
Boeken van Jane Austen?
animal farm
Is “The curious incident of the dog in the nighttime” ook literatuur? Want dat is een heel leuk boek om te lezen. http://en.wikipedia.org/w…the_Dog_in_the_Night-Time
En ik weet niet of Life of Pi ook literatuur is, maar die is ook heel leuk. Dat is wel van een Canadees. http://en.wikipedia.org/wiki/Life_of_pi
The boy in the striped pyjamas? Wel te makkelijk voor 6v misschien, heb hem in 4v gelezen.
Jane austen idd, mara je kunt bijv ook Bridget Jones of The Devils Wears Prada lezen.
oh, ik weet nog wel een paar goede boeken!
Jonathan Safran Foer - Extremely loud and incredibly close
J.D. Salinger - The catcher in the Rye
Jon McGregor - If nobody speaks of remarkable things
Haruki Murakami - Norwegian wood
die laatste ken ik zelf niet echt maar heb er hele goede dingen over gehoord
En ik weet trouwens niet of het allemaal engelse schrijvers zijn, maar ik weet ook niet of dat verplicht is.
ik hoop iig dat je er wat aan hebt!
Die moest ik in drie havo lezen en volgens mij is dat geen literatuur.
Wuthering Heights, Jane Eyre en andere boeken van de Bronte’s.
One flew over the cuckoo’s nest - Ken Kesey
Brave new world - Aldous Huxley
Dit is geen Engelse literatuur, dit is vertaald. Ik denk niet dat ze dat mag lezen. Maar alsnog een goed boek!
Pride & Prejudice!
The perks of being a wallflower!!
(komt volgend jaar ook uit als film met Emma Watson) Maar echt een super mooi boek!
Bedankt voor de tips! Hier heb ik écht wat aan (:
Ik mag inderdaad alleen literatuur geschreven door Engelse schrijvers lezen, dus vertaalde versies zitten er helaas voor mij niet in.
Die is zeker een aanrader!
Klinkt om eerlijk te zijn niet echt als literatuur? Meer als een chicklit ofzo :’).
Vladimir Nabokov - Lolita
Dat boek is echt zo mooi geschreven.
En het is controversiële wereldliteratuur waar niet zoveel mensen zich aan wagen, omdat het moeilijk is en over pedofilie gaat, maar het is echt het beste boek dat ik ooit gelezen heb.
Iets wat misschien wat makkelijker is
Secret Garden van Frances Hodgson Burnett
Het is een heel mooi verhaal, maar een beetje “kinds” geschreven… Daarom ook iets makkelijker…
en anders ook nog Jane Austen, de Brontës (Charlotte, Emily,…), Charles Dickens?
Boeken van Charles Dickens !?
Oliver twist
A tale of two cities
David Copperfield
A christmas carol
etc.
Lijkt me een interessant boek, die moet ik even onthouden.
Dracula - Bram Stoker
The Vampire Chronicles - Anne Rice
Animal Farm - George Orwell
1984 - George Orwell
Sherlock Holmes - Sir Arthur Conan Doyle.
En als je poezie er bij mag doen, pak dan Poe.