Hulp Gezocht Bij iTunes...!

Heee meiden,

Ik heb al een hele tijd een ipod.
Heb er ook wel al vaker liedjes opgezet…maar zit er altijd zo ongelooflijk mee te kloten.
Over 3 weekjes ga ik op vakantie en zou dus graag nieuwe liedjes erop willen zetten.
Kan wel wat hulp gebruiken dus aan jullie de onderstaande vragen:

1. Hoe krijg ik mijn ipod leeg zonder dat de liedjes van mijn computer worden verwijderd?

2. Hoe zet ik er het makkelijkst nieuwe liedjes op?

3. Als er nieuwe liedjes opstaan hoe kan ik dan makkelijk nieuwe liedjes toevoegen zonder de rest kwijt te zijn?

4. Is het ook mogelijk om verschillende playlisten te maken bijvoorbeeld: R&B muziek, film muziek, top 40 juni etc.

Hoop dat iemand me kan helpen door het stap voor stap uit te leggen.

Lekkere zomerse nummer zijn ook welkom!

X

Wat handig dat er internet en gebruiksaanwijzingen bestaan

1. Je iPod formatteren (moet via iTunes kunnen)

2. iTunes downloaden (via apple site), liedjes downloaden en in map zetten, liedjes in iTunes zetten, iPod aansluiten en dan gaat het vanzelf.

3. Nieuwe liedjes downloaden, in dezelfde map zetten, iTunes openen, ga naar > Bestand, > Bestand aan bibliotheek toevoegen, iPod aansluiten, de rest gaat vanzelf.

4. Playlisten maken is heel makkelijk. iTunes openen, > Bestand, > Nieuwe Afspeellijst

Nog vragen?

Oh, en voor zomerliedjes kun je op topics kijken op het forum, of op internet. Je kunt ook zo’n Summer cd’s downloaden :slightly_smiling_face:

Heb geen gebruiksaanwijzing voor intunes erbij hoor…
En al zo vaak via internet opgezocht…maar toch gaat het elke keer mis en blijf ik ermee kloten.

1. Hoe krijg ik mijn ipod leeg zonder dat de liedjes van mijn computer worden verwijderd?
Je hoeft sowieso niet bang te zijn dat ze van je computer worden verwijderd, zolang je maar niet in je eigen iTunes library gaat verwijderen.

• Als je altijd handmatig liedjes op je iPod zet: Ga gewoon naar het iPod venster en dan Music (onderdeel van het iPod tabblad) en verwijder alle liedjes (Control + A, Delete)

• Als je het altijd laat syncen, dan kun je dat uitzetten en even zetten dat je het handmatig wilt doen. Dit moet je later wel weer veranderen want handmatig doen is heel erg omslachtig.

2. Hoe zet ik er het makkelijkst nieuwe liedjes op?
Op je iPod? Je moet ervoor kiezen om automatisch te laten syncen, dan moet je ervoor kiezen om alleen bepaalde playlists te laten syncen en daar kies je de playlist Recently Added die standaard al bij iTunes zit.

Als je deze hebt verwijderd kun je die bijvoorbeeld aanmaken met:
Limit to 50 items selected by most recently added.
Het nummer van recente liedjes kun je zelf bepalen, ik heb soms bijvoorbeeld wel meer dan 50 die ik erin wil.

3. Als er nieuwe liedjes opstaan hoe kan ik dan makkelijk nieuwe liedjes toevoegen zonder de rest kwijt te zijn?
Onduidelijke vraag.

4. Is het ook mogelijk om verschillende playlisten te maken bijvoorbeeld: R&B muziek, film muziek, top 40 juni etc.
Ja uiteraard, probeer zoveel mogelijk met smart playlists te maken. Je kunt bijvoorbeeld voor R&B een playlist maken met als regel ‘Genre is R&B’

Voor film muziek hangt het er vanaf: heb je als genre iets met OST? Zo niet, dan kun je het beste het comment veld gebruiken om er iets in te zetten. Dan kun je namelijk weer een smart playlist maken, ditmaal met ‘Comment field contains …’. Idem dito met Top 40, tenzij het op één album staat moet je het comment veld daarvoor gebruiken of het handmatig in een playlist zetten in plaats van een smart playlist te gebruiken.