Hulp gevraagd, wat zou jij doen?!

Hoi,

Ik hoop dat iemand me advies kan geven!

Ik zit nu in Atheneum 3 maar mijn cijfers voor wiskunde, scheikunde, aardrijkskunde etc. zijn zodanig gekelderd dit jaar dat het nog maar de vraag is of ik over ga. Voor vakken die me wel liggen (denk aan Frans, Nederlands) sta ik gewoon zevens en achten.

Nu wordt mij door sommige leraren geadviseerd naar de HAVO te gaan, terwijl anderen ervan overtuigd zijn dat ik Atheneum aankan. Sommige vakken (natuurkunde, scheikunde, aardrijkskunde, WisB) laat ik volgend jaar vallen.

Wat zouden jullie doen? Inderdaad naar de HAVO gaan, of toch het VWO proberen?

Up

Ik heb dat ook, ik zit nu in 3 Gymnasium & het is écht de vraag of ik overga…
Ik ga gewoon heel hard ( nog harder ) m’n best doen.
Dus, ik zou die laatste weken nog even harder je best doen, en dan overgaan, want volgend jaar heb je die vakken niet meer :slightly_smiling_face:.

die moeilijke vakken laten vallen en gewoon vwo proberen.
je kan van 4 vwo tot de kerstvakantie nog naar 4havo, in ieder geval bij ons wel.

ik zou atheneum nog gewoon proberen, toch zonde als je het wel kan maar havo gaat doen.
en je moet nog eens goed kijken naar hoe gemotiveerd je de afgelopen 3 jaar was en of je misschien een shit jaar hebt gehad afgelopen jaar, dat soort dingen.

Weet je hoe zonde? En waarom heb je dit hele jaar niet beter je best gedaan? Gewoon VWO doen.

gewoon vwo doen en alle moeilijke vakken laten vallen C= you can do it!!

Gewoon vwo doen. Je kan altijd nog van vwo4 naar havo gaan, zoals iemand hier al zei.

Ik heb het hele jaar door mijn best gedaan, maar ik heb inderdaad een beetje een shitperiode achter de rug.

Gewoon proberen, je kunt altijd later nog naar de Havo gaan.

Doe je wel je best? Dan is het wel zonde als je nu VWO gaat doen, en dan alsnog naar de HAVO moet.

VWO blijven doen!
Ik had het in de vierde, ik werd depressief en deed niks meer voor school; ook vooral omdat ik teveel was en ik niet meer wist waar ik moest beginnen, ik heb dat jaar nét gehaald, moest van wiskunde B naar wiskunde A overstappen, maar nu ben ik bezig met mijn gymnasiumexamens en ik kan het bijna fluitend! Juist omdat ik nétaan overging begon ik in te zien hoe het wel moest. Samen met hulp van mijn ouders, vriendinnen én bijles in natuurkunde en scheikunde kwam ik er weer bovenop, dus probeer over te gaan! Je zal er zeker geen spijt van krijgen, en als je nu naar Havo gaat gooi je die 3 jaar vwo weg! Succes!

-

ik zou het vwo blijven doen.
misschien kan je bijles regelen?

Ik zou havo gaan doen, ik had precies hetzelfde als jij (goed in talen, slecht in wiskunde, natuurkunde etc.) en ik heb dus niet de makkelijkste weg genomen. Ik ben bijna overspannen nu.
Als je naar de eventueel universiteit wilt kun je ook 1 jaar HBO en dan naar de universiteit, ben je net zo snel klaar.

xxx

Hoezo heb jij wiskunde B in de onderbouw? Dan is het toch gewoon wiskunde algemeen, voor je hele klas hetzelfde?

Maar idd, vwo doen.